אזהרת רווח לאפריקה ישראל: צופה הפסד של 1.7-2 מיליארד שקל ברבעון השלישי

ההפסד הצפוי נובע מירידת ערך שווי נכסי הנדל"ן שבבעלות הקבוצה שבשליטת לב לבייב בארה"ב, במזרח אירופה וברוסיה ; גם אפריקה נכסים, החברה הבת, פרסמה אזהרת רווח לפיה היא צופה הפסד של 105-125 מיליון שקל ; מניית אפריקה ישראל פתחה את המסחר בצניחה של 12.6%

אזהרת רווח לקבוצת אפריקה ישראל . החברה צופה הפסד ענק של 1.7-2 מיליארד שקל ברבעון השלישי, כך עולה מהודעה לבורסה לפני דקות אחדות.

ההפסד הצפוי נובע מירידת ערך השווי ההוגן של נכסי הנדל"ן שבבעלות הקבוצה שבשליטת לב לבייב (74.8%). מדובר בירידת ערך של נכסי נדל"ן להשקעה, נכסי מקרקעין ומלאי דירות - אשר נמצא ששווי השוק שלהם נמוך מהעלות הרשומה שלהם בספרי החברה. מדובר בעיקר הנכסים הממוקמים בארה"ב ובמזרח אירופה - לרבות ברוסיה, שם פעילה אפריקה ישראל באמצעות החברה אפ"י פיתוח, אשר דיווחה על הפסד רבעוני אתמול.

על פי הודעת החברה, "בעקבות החרפה ניכרת במשבר הפיננסי העולמי והתגברות השלכותיו על הכלכלה העולמית" בצעה החברה בדיקה של השפעות המשבר של שווי נכסי הנדל"ן שברשותה - בדיקה שנעשתה בין היתר באמצעות שמאים חיצוניים ועל בסיס הערכות שווי מחודשות.

נציין, כי החברה צפויה לרשום גם הוצאות מימון גבוהות בשל עלייה גבוהה במדד המחירים לצרכן במהלך הרבעון השלישי - והשפעותיו על התחייבויותיה צמודות המדד. סך התחייבויותיה של החברה לטווח ארוך על-פי דו"חות הרבעון השני מסתכמים ב-16.7 מיליון שקל. הונה העצמי, נכון לסוף יוני, עמד על 9.71 מיליארד שקל. ברבעון השני של השנה רשמה אפריקה ישראל הפסד רבעוני של 91 מיליון שקל - לעומת רווח של 3.45 מיליארד שקל ברבעון המקביל.

לאפריקה ישראל 10 סדרות אגרות חוב סחירות וכולן צמודות למדד המחירים לצרכן. ערכן הנקוב עומד על 5.3 מיליארד שקל, אולם בשל ירידות השערים שמאפיינות את שוק האג"ח הקונצרניות, התכווץ שווי השוק שלהן ל-1.64 מיליארד שקל בלבד. על רקע ריביות נמוכות בהרבה שנושאות האגרות הללו, נסחרות האיגרות בשערים המגלמים להם תשואה גבוהה בהרבה; כך למשל, סדרה י"ז מגלמת תשואה שנתית-נומינלית של 46.9% לפידיון.

גם אפריקה נכסים , החברה הבת (74.9%), פרסמה אזהרת רווח לפיו היא צופה הפסד של 105-125 מיליון שקל. במקרה של החברה הבת, נעדרות הוצאות המימון מנוסח אזהרת הרווח, אולם ירידת הערך של נכסי הנדל"ן משמשת גם כאן כסיבה לצפי להפסד, בעיקר אלו שבאירופה. סדרת האג"ח (א') של החברה נסחרת בתשואה שנתית-נומינלית נטו של 17.5% לפידיון.

אפריקהאפריקה