דילמת היורש

מי יעמוד בראש האימפריה המגלגלת עשרות מיליוני שקלים שהותיר מאחוריו אלפרון?

יעקב אלפרון, שחוסל השבוע, לא היה רק הגורם הדומיננטי במשפחתו, אלא גם הדמות המשפיעה והבולטת בעולם התחתון הישראלי. האיש, בן למשפחה גדולה וענייה שהיגרה ממצרים והפך לדמות בולטת בעולם התחתון הישראלי, שרד מאז תחילת העשור שבעה ניסיונות חיסול מצד יריביו. השבוע התווסף אלפרון לרשימת העבריינים המתארכת, שמצאו את מותם כתוצאה מהמלחמה האלימה בין משפחות הפשע בארץ.

עכשיו נשארו עסקי המשפחה ללא מנהיג. האלפרונים לא הסתפקו רק בגביית חובות, ובמהלך השנים התרחבו עסקיהם לתחומים נוספים: הלוואות בשוק האפור ואיסוף בקבוקים למיחזור, עסק שמגלגל עשרות מיליוני שקלים בשנה.

מי יירש את הדמות הדומיננטית הזו? בין החיסול להלוויה סומן לתפקיד הבן דרור, שמשפחתו ניסתה להרחיקו במשך שנים מעולם הפשע, אך ספק אם הוא קורץ מהחומר המתאים. גם אם דרור יימצא מתאים, משפחת אלפרון עוברת פאזה. אם יעקב נחשב ללא פחות מ"גורו" עבור כמה מבכירי העולם התחתון בארץ, דרור הוא לעומתם ינוקא.

כזה שיצטרך עוד להוכיח את עצמו. ופה, בשלב ההוכחה, הגענו למפסידים הבאים - אנחנו, הציבור. כי הדרך לנסות להחזיר חלק מהמעמד של האלפרונים, סביר שלא תעבור רק בעסקי הגבייה ומיחזור הבקבוקים, אלא גם תתבטא ברעם מתגלגל של סגירת חשבון עם מי שייחשדו על-ידיהם כעומדים מאחורי החיסול. את הרעם הזה ישמעו וירגישו למרבה הצער גם אזרחים חפים מפשע. *