הבונוס השנתי: 150 אלף שקל

עובדי בנק ישראל לא במיתון ולא בפיטורין, הם מחשבים את הבונוסים השמנים

בישראל יש פלנטה אחרת ושמה בנק ישראל. כאשר מאות עובדים בכל הארץ, ומכל ענפי המשק, קיבלו באחרונה זימונים לשימוע, מכתבי פיטורים, הודעות על קיצוצים בשכר ונטילת הטבות שונות, עובדי בנק ישראל התבשרו כי יקבלו בשבועות הקרובים בונוסים של עד 150 אלף שקל.

כן, עד 150 אלף שקל לעובד עבור שנה אחת.

בונוס לכוווווווווולם

ומי שחושש מאפליה שיסיר דאגה מליבו, כי על-פי ההסכם אין עובד שיצא בידיים ריקות - במקרה הרע המתנה תגיע "רק" ל-30-40 אלף שקל.

איך זה קורה?
ובכן, אלה מענקי הצטיינות בסך משכורת אחת רטרואקטיבית לכל עובדי הבנק. בנוסף, קידום דרגה רטרואקטיבי למחצית מעובדי הבנק (תוספת של 2,000-6,000 שקל בחודש). כל זה נקבע בהסכם שנחתם בין ראש הממשלה, הנגיד ושר האוצר.

אותה הגברת

מי שטרם הבין מדוע אלי כהן, הממונה על השכר באוצר לשעבר, ושמואל נחמני, הממונה על האכיפה, סירבו בתוקף לחתום על ההסכם, קיבל תשובה: הוא לא משנה דבר, אולי רק את שמות המתנות. האירוע, שמנותק הן מהמציאות במגזר הפרטי והן גם במגזר הציבורי, לא עבר בשקט.

יו''ר ועדת הכספים, אבישי ברוורמן, אמר שיזמן ישיבת חירום לביטול ההטבות. יצוין, כי בית-המשפט קבע אמנם שבנק ישראל הוא גוף עצמאי לביצוע מדיניות מוניטארית, אך בשום אופן הוא לא עצמאי לקביעת שכר עובדיו. ישנם גורמים בכירים בתוך הבנק, שגם הצהירו על נקיטת צעדים נגד השערורייה.

ובכל זאת, פלנטה אחרת, כבר אמרנו?