בקשה לייצוגית ב-94 מיליון שקל נגד המשטרה בגין אי ביצוע צווי מאסר לחייבים

בתביעה נדרשת המשטרה להשיב אגרות מאסרים שלא בוצעו, לשלם פיצוי בגין ביצוע לקוי או אי ביצוע של צווי המאסר, ולהשיב אגרת מאסר עודפת שנגבתה בגין מספר צווי מאסר שהוצאו לאותו חייב

לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד המשטרה בהיקף של 94 מיליון שקל. זאת, בדרישה להשבת אגרות מאסרים שלא בוצעו; תשלום פיצוי בגין ביצוע לקוי או אי ביצוע של צווי המאסר; וכן בדרישה להשבת אגרת מאסר עודפת שנגבתה בגין מספר צווי מאסר שהוצאו לאותו חייב.

התובע סעיד פיטל, זוכה בתיק הוצאה לפועל, טוען כי שילם מידי פעם אגרות למאסרו של החייב בתיק ההוצאה לפועל, והאגרות נועדו לביצוע המאסר לאחר שניתנה לגבי החייב החלטה שיפוטית וצו למאסרו בגין אי תשלום חוב.

לטענתו, קיימים מקרים של חייבים שנפתחו נגדם מספר תיקי הוצאה לפועל, אבל לא נפתח להם תיק איחוד. במקרים אלה כל זוכה רשאי לבקש בנפרד ולשלם עבור צו המאסר את אגרת המאסר בצורה נפרדת כנגד אותו החייב. כך יוצא, שהמטרה מתעשרת שלא במשפט, כיוון שהיא מקבלת אגרה כפולה, משולשת, מרובעת ואף יותר בהתאם למספר צווי המאסר שהצטברו בידיה.

לטענת התובע, חובה על המשטרה במקרים אלה לבצע את צו המאסר הראשון שהגיע אליה ולהשיב ליתר הזוכים את צווי המאסר הכפולים שהגיעו אליה, או לחלק את אגרת המאסר בחלוקה שווה בין כל הזוכים ולהשיב לכל זוכה את חלקו היחסי בתשלום האגרה.

התובע טוען עוד, באמצעות עו"ד יוסה ירמיהו, כי בנוסף להשבת כספי אגרות המאסר, במקרים שלא בוצעו מאסרים בפועל וכדין, על המשטרה לפצות את משלמי האגרה בגין ביצוע לקוי או אי ביצוע של צווי המאסר. טרם התקבלה תגובת המשטרה. (ת.מ 137/08).