המוסדיים מאיימים על החתמים בתביעה בפרשת חפציבה ג'רוזלם

הבוקר קיבלו חתמי חפציבה ג'רוזלם מכתבי התראה מהגופים המוסדיים ; חלק מהמוסדיים הם חברות אחיות של החתמים: אנליסט, אלטשולר שחם, אייפקס, אפריקה בית השקעות ועוד

מתגבשת תביעה כנגד החתמים שהובילו את הנפקת חפציבה ג'רוזלם בנובמבר 2006. החתמים בהנפקה, אותה הובילה פועלים אי.בי.אי , קיבלו הבוקר מכתבי התראה מעו"ד, בהם נטען כי תשקיף ההנפקה כלל פרט מטעה.

ממכתב ההתראה שהגיע לידי "גלובס", עולה כי הגופים המוסדיים, וביניהם קרנות הנאמנות של מגדל שוקי הון וקרנות אפריקה , דורשים פיצוי על מלוא שווי השקעתם בני"ע של חפציבה ג'רוסלם. יצוין כי ל"גלובס" נודע כי פריזמה גמל ואיפקס צפויות להצטרף לתביעה, ככל שתוגש.

עוד יצוין, כי מלבד קרנות מגדל שוקי הון וקרנות אפריקה, ישנם גופים מוסדיים נוספים שרכשו ני"ע של חפציבה, ובפניהם עומדת דילמה שכן חלקם שימשו כחתמים בהנפקה. מלבד פועלים אי.בי.אי כאמור, בהנפקה השתתפו גם אנליסט , אלטשולר שחם ואיפקס שהיו חלק מהקונסורטיום וחתמו גם הם על התשקיף, וכן אפריקה, קואטרו וגאון, ששימשו כחתמים וגם רכשו את ני"ע שהונפקו.

ככל שתוגש התביעה, המדובר בתביעה ראשונה מסוגה, שכן החתמים למעשה נתבעים על ידי עצמם (באמצעות חברות אחיות שלהם). הערכות הן שהיקף התביעה צפוי לנוע בין 30-50 מיליון שקל.

במכתב ההתראה שהגיע לידי "גלובס" טוענים הגופים המוסדיים, כי בתשקיף ההנפקה נכללו פרטים מטעים, הקשורים בין היתר לשעבוד שרשמה חפציבה לטובת בנק הפועלים ובנק משכן על בניין בזק , חובות של חפציבה לבנק הפועלים שלא פורטו בתשקיף ועוד.

לפיכך, טוענים המוסדיים כי החתמים התרשלו במילוי תפקידם בכך שהמוסדיים קנו את ני"ע על סמך הפרטים המטעים. אילו תוארו הפרטים המטעים בתשקיף, המשקיעים לא היו רוכשים את ני"ע.

לחתמים ניתנה האפשרות להודיע על התחייבותם לפצות את מחזיקי האג"ח, עד ליום שני הקרוב, ה-24 בנובמבר, וככל שלא יעשו כן, תוגש נגדם תביעה.

כתגובה למכתב ההתראה, שיגרה פועלים אי.בי.אי הודעה למערכת ההודעות של הבורסה, ובה טענה כי "החברה סבורה, כי החברה הבת אינה אחראית לנזקיהם של מחזיקי ניירות הערך של חפציבה ג'רוזלם, ככל שאכן היה פרט מטעה בתשקיף חפציבה ג'רוזלם. כמו כן, החברה הבת נקטה בקשר לתשקיף הנ"ל בכל האמצעים הנאותים כדי להבטיח שלא יהיה פרט מטעה בתשקיף והאמינה בתום לב שאכן אין פרט כזה".