ארה"ב וברזיל יאיצו את המחקר באתנול מבוסס תאית

ייצור אתנול מדור שני צפוי לפלוט פחות גזי-חממה, לעומת ייצור מבוסס קני-סוכר ותירס ; בנוסף, הן ישקיעו 4.3 מיליון דולר בפרויקטים של דלקים ביולוגיים בגווטאמלה, הונדורס, ג'מייקה, גיניאה ביסאו וסנגל

שתי יצרניות האתנול הגדולים בעולם, ארה"ב וברזיל, יאחדו כוחות על מנת להאיץ את המחקר בדלקים ביולוגיים מבוססי תאית, אשר כחומר גלם, עושים שימוש במצע צמחי לא ראוי למאכל ולא ביבולים.

בהודעה משותפת, הן אמרו כי הן מתכוונות להרחיב את שיתוף הפעולה המדעי, אותו מובילה המעבדה האמריקנית לאנרגיה מתחדשת (NREL) והמרכז למו"פ של ענקית הנפט הברזילאית, פטרובראס.

שתי האומות יגישו עזרה לחמש מדינות באפריקה, מרכז אמריקה והקאריביים כדי שהן יוכלו לפתח תעשיית דלקים ביולוגיים משל עצמן. על כן, ברזיל וארה"ב ישקיעו 4.3 מיליון דולר בפרויקטים של דלקים ביולוגיים בגווטאמלה, הונדורס, ג'מייקה, גיניאה ביסאו וסנגל.

שותפות קיימות, שכבר מקבלת סיוע בפיתוח תעשיית דלקים ביולוגיים, כוללות את הרפובליקה הדומיניקית, אל סלוואדור, האיטי וסנט קיטס נביס.

ייצור אתנול מדור שני, או אתנול מבוסס תאית, שעדיין אינו מיוצר בקנה-מידה מסחרי, מערב פירוק החלקים העציים של פסולת יבול או צמחים, לסוכר שיעבור תהליך תסיסה. שיטה זו צפויה לפלוט פחות גזי-חממה, לעומת ייצור מבוסס קני-סוכר ותירס.