אורן יוניוב לביהמ"ש: השקעתי מיליון שקל כדי להפוך את חברת המדיה יוניון לעצמאית

כזכור, ראובני-פרידן טענו כי שלמור ויוניוב אינם מכבדים את הצו המונע מהם התקשרות, וכי מדובר בביזיון ביהמ"ש ; בכתב הגנה שהגיש יוניוב הוא טוען כי ראובני-פרידן מנהלים נגדו מערכה שאינה אלא גירסה מודרנית ל"ציד אדם"

אורן יוניוב השקיע כמיליון שקל כדי להפוך את מערכות חברת המדיה החדשה יוניון לנפרדות לחלוטין מאלה של שלמור-אבנון-עמיחי - כך עולה מכתב ההגנה שהגיש היום (ב') יוניוב לבית המשפט, בתגובה לבקשת ביזיון בית המשפט שהגיש משרד הפרסום ראובני-פרידן.

כזכור, ראובני-פרידן הגיש לבית המשפט בקשה להטיל על משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, על מנהליו ועל אורן יוניוב, לשעבר מנכ"ל יונייטד, סנקציה של מאסר או קנס. הבקשה הוגשה על-פי פקודת ביזיון בית משפט, וזאת לטענתם על מנת לאכוף עליהם לציית לצו המניעה הזמני שניתן בשבוע שעבר, האוסר על שלמור להעסיק את יוניוב, במישרין ו/או בעקיפין, בתחום המדיה. הבקשה הוגשה ימים ספורים לאחר שיוניוב הצהיר בפני לקוחות חברת המדיה יוניון כי החברה היא בבעלותו בלבד.

בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עו"ד ארז טיקולסקר, נטען כי בעבר הוסכם בין יוניוב לשלמור על ייסודה של חברה שתעסוק בתחום המדיה בה אמור היה יוניוב לשמש כמנכ"ל, והוחלט כי בהמשך יתנהל משא-ומתן בנוגע לשיעור האחזקות של כל אחד מהצדדים באותה חברה. עם הגשת הבקשה לצו ע- תנאי נערכו הצדדים לשתי האפשרויות - קבלת הבקשה או דחייתה. לכן, הוקמה "חברת מדף", שבעלת המניות בה היתה חברת הנאמנות של משרד ראב"ד, מגריזו, בנקל, להב ושות', וכדירקטור יחיד בה מונה עו"ד ניר שמרי מאותו משרד. לאחר שהתקבל צו המניעה הודיע יוניוב כי הוא מעוניין להפעיל עסק עצמאי בתחום התכנון ורכש המדיה ללא מעורבות של שלמור-אבנון-עמיחי, וביקש להעביר את כל מניות יוניון מדיה לשליטתו המלאה ולמנותו כדירקטור יחיד בה.

יוניוב מדגיש כי שלמור-אבנון-עמיחי אינה מעסיקה אותו בשום דרך, וכי לא נטל על עצמו כל התחייבות בשום דרך לא בהווה ולא בנוגע לעתיד לשיתוף-פעולה כלפי שלמור-אבנון-עמיחי בכל דבר ועניין הנוגע לפעילות בתחום התכנון ורכש המדיה.

עוד נטען כי מרגע קבלת ההחלטה והעברת מניות יוניון מדיה ליוניוב, החל ביצוע ניתוק מוחלט של כל פעילות יוניון מכל קשר שהיה לה עם שלמור, וכן מפורטים שורה של צעדים שנעשו כדי להקים את החברה כעצמאית ונפרדת, כמו למשל בניית מערך תוכנות כספים עצמאי, בניית מערך מחשוב חדש וכדומה בהשקעה כוללת של כמיליון שקל.

עוד נטען כי צו המניעה אינו אוסר על יוניוב לתת שירותים למי שמקבל שירותים אחרים משלמור-אבנון-עמיחי או מכל משרד פרסום אחר, וכי הבקשה של ראובני היא ניסיון להרחיב את הצו הקיים. יוניוב מציג שורה של דוגמאות של חברות מסחריות כגון יפאורה ויוניליוור, שבהן מקבלת חברה שירותי קריאייטיב מגורם אחד ושירותי מדיה מגורם אחר.

"לא ניתן להחליט עבור הלקוחות ממי הם חפצים לקבל שירות זה או אחר. מדובר בלקוחות הנמנים עם החברות הגדולות במשק. כל לקוח כזה מחליט באופן עצמאי לחלוטין עם מי הוא חפץ לעבוד ועם מי לא. אך טבעי הוא כי חלקם יחליטו לעבוד עם אורן בתחום תכנון ורכש המדיה - הואיל והם מכירים את אורן, עבדו עמו בעבר, התרשמו מאיכות העבודה שלו והחליטו להעדיף את העבודה עמו", נכתב בכתב ההגנה.

יוניוב טוען כי מדובר בבקשה שאינה אלא גירסה מודרנית ל"ציד אדם", שהוגשה במטרה שלא לאפשר לו לעבוד בכלל בתחום התכנון ורכש המדיה, ולפגוע בפרנסתו ובמעמדו בתחום זה.