הישג לראובני-פרידן: ביהמ"ש הוציא צו זמני האוסר על שלמור להעסיק את אורן יוניוב

יוניוב אמור לשמש כמנכ"ל חברת המדיה החדשה של שלמור, שנולדה בשל פירוק יונייטד ; ראובני דרש לקיים סעיף בחוזה של יוניוב, שחייב שנתיים צינון ; הצו יפקע תוך 30 יום אם לא ימונה בורר, אלא אם מינויו יתעכב בגלל שלמור

בית המשפט המחוזי בתל-אביב נעתר היום (ב') לבקשת משרד הפרסום ראובני-פרידן, והוציא צו מניעה זמני האוסר על משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי מלהעסיק את אורן יוניוב, לשעבר מנכ"ל ראובני-פרידן ומנכ"ל חברת המדיה יונייטד, שהיתה משותפת לשני משרדי הפרסום ופורקה בהוראת הממונה על ההגבלים.

השופט יהודה זפט קבע בהחלטתו כי המשיבה (שלמור), ידעה שההיתר הזמני שניתן לחברה המשתפת לצדדים, יונייטד מדיה, עומד לפוג בשנת 2008, והיה עליה לצפות את האפשרות שיונייטד מדיה לא תוכל להמשיך בפעילותה לאחר המועד האמור. לדברי השופט, כאשר המשיבה התחייבה שלא להעסיק את אורן יוניוב (מנכ"ל החברה המשותפת) במקרה שהחברה תחדל לפעול - נטלה על עצמה לספק ללקוחותיה שירותי רכישת מדיה בלי להיזקק לשירותיו של יוניוב בתקופת ההגבלה. לדברי זפט, ככל שיגרם למשיבה נזק כספי כתוצאה מאכיפת התחייבותה שלא להעסיק את יוניוב בתקופת ההגבלה, אין בכך כדי להצדיק סירוב לתת צו לאכיפת ההתחייבות החוזית שנטלה על עצמה.

זפט הוסיף כי "חוזים יש לכבד גם כשהדבר לא נוח". אשר על כן הוציא השופט צו מניעה האוסר על המשיבה להעסיק את יוניוב עד להכרעת המחלוקת בין הצדדים בהליכי הבוררות. מאחר ותוקף ההגבלה הוא לשנתיים, וכדי למנוע מצב בו הסעד הזמני יעניק למבקשת את מלוא מבוקשה וייתר את הצורך בדיון במחלוקת לגופה בבוררות, החליט השופט זפט להגביל את תוקפו של הצו הזמני, וקבע כי זה יפקע בחלוף 30 יום אם לא ימונה בורר לפניו תובא ההכרעה במחלוקת בנושא העסקתו של יוניוב, אלא אם מינוי הבורר יתעכב מסיבות התלויות במעשה או מחדל של שלמור. עוד החליט השופט כי צו המניעה הזמני יפקע תוך 60 יום מתחילת הבוררות, אם עד אז לא יינתן פסק הבורר.

משרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי אף חויב לשלם לראובני-פרידן את הוצאות הבקשה בסך 20 אלף שקל. (בש"א 17725/08).