הנשיא פרס: "לא יעלה על הדעת שאדם שעבד כל חייו יישאר בגיל 60 ללא חסכונות ופנסיה"

על-פי התוכנית המתגבשת, הרשת תיפרס רק לטובת בני 60 ומעלה ועל-פי מבחן הכנסה

נשיא המדינה, שמעון פרס, קרא היום לאוצר לגבש תוכנית כלכלית בשיתוף עם ההסתדרות וראשי המשק שתיתן מענה למשבר בקרנות הפנסיה. במהלך סיור ממלכתי שערך הבוקר במועצה המקומית גני תקווה אמר הנשיא כי "צבט לי בלב לקרוא שלמעלה מ-70% מהציבור חושב שיגיע לגיל מבוגר ולא יהיה לו ממה להתקיים". לדבריו, "אי אפשר להפוך את הציבור לקורבן של המשבר הכלכלי העולמי, אי אפשר שאדם שעבד כל ימי חייו יאבד את כל מה שחסך במיוחד ככל שמתקדמים בגיל כשהקיום נעשה קשה ויקר יותר".

פרס הוסיף ואמר כי "הייתי ראש ממשלה במשבר הכלכלי החמור ביותר שפקד את ישראל בשנות ה-80 עם מאות אחוזי אינפלציה וייאוש כלכלי כבד ששרר במשק ואני יודע מניסיון שאין מנוס מגיבוש תוכנית כלכלית רצינית להוצאת ישראל מהמשבר הכלכלי. אסור להתפתות ולעצום עיניים כאילו דבר לא קורה מסביב ועל כל הגופים לאחד כוחות לטיפול במשבר".

נשיא המדינה הדגיש בדבריו כי בישראל נדרשת סולידריות חברתית "אין כלכלה ללא שיקולים חברתיים, גם שיקול מוסרי הוא שיקול כלכלי ויש לדאוג לאזרחי המדינה הותיקים ולהגן על זכותם להזדקן בכבוד. "לא יעלה על הדעת כי אדם שעבד כל חייו יישאר בגיל 60 ללא חסכונות ופנסיה", אמר פרס.