נסרדישי תוקף את ההכרה בהוצאות טיפול בילדים: "האם זו העת ללכת ולחלק כספים על ימין ועל שמאל?"

כזכור, ביהמ"ש הורה לרשות המסים להתקין תקנות להכרה בהוצאות טיפול בילדים ; מנהל רשות המסים: על רקע המשבר, "לא יעלה על הדעת להוציא פסיקה כזו היום. ידו של השופט צריכה לרעוד לפני שיטיל עלינו הוצאה כזו"

"לא יעלה על הדעת שפסיקה אחת של בית המשפט תקבע מדיניות של האוצר". כך תקף היום (ב') מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, את החלטת בית המשפט, שהכירה בהוצאות טיפול בילדים, המורה לרשות המסים להתקין תקנות בנושא שיאפשרו את ההכרה.

בכנס לשכת יועצי המס באילת אמר נסרדישי: "לא יעלה על הדעת שכשבא מנהל רשות המסים ואומר שיהיה לו חסר של 4 מיליארד, וכשב-2009 לא יודעים איפה ניעצר - יושבים על המדוכה בבתי משפט והולכים להכריע בגורלם של 16 מיליארד שקל שרשות המסים תשלם על תקופת העבר (בגין ההכרה בהוצאות טיפול בילדים - ה.מ), ועוד 2.5 מיליארד שלק כל שנה שוטף. נקבל אלפי דו"חות, רבבות".

לדבריו, "היעלה על הדעת שבמצב הכלכלי הזה, פסיקה אחת של בית המשפט תקבע מדיניות למשרד האוצר? תקבע כיצד לחלק את המשאבים? מאין ניקח את זה? האם לחתוך בתרופות, בחינוך? לא נשלח ילדים למעונות? זה מדיר שינה מעיניי".

נסרדישי ציין כי מדינת ישראל הולכת לאחת השנים הקשות שלה, וכי הוא קורא לתת חוות-דעת נוספת בעניין ההכרה בהוצאות טיפול ילדים. "לא יעלה על הדעת להוציא פסיקה כזו היום. ידו של השופט צריכה לרעוד לפני שהוא מטיל עלינו הוצאה כזו. אין לי מקורות לזה. האם זו העת ללכת ולחלק כספים על ימין ועל שמאל?... אני מקווה שבית המשפט יחשוב פעמיים איזו פסיקה תצא מתחת ידו, כדי לא לפגוע בכלכלה", הבהיר.

נסרדישי אמר עוד כי ניתן לבצע הפחתת מסים, שתלווה בהעלאת מע"מ, כיוון שהיא תקל על כל הנישומים. ואולם, לדבריו, ההכרה בהוצאות טיפול בילדים תיטיב רק עם בעלי ההכנסות הגבוהות.

התחשבות והקלה

נסרדישי מסר כי על רקע המשבר הכלכלי, רשות המסים תקל ותתחשב במשלמי מסים לפי החוק. "נהיה קשוחים יותר כלפי סרבנים, נישומים שלא רושמים תקבולים, נישומים שאינם ברשת מאגר המס ונישומים שעוברים עבירות בתחום הפלילי", אמר.

נסרדישי מסר עוד כי מתחילת השנה ועד סוף אוקטובר יש חוסר בהכנסות ממסים של 2 מיליארד שקל (חוסר של 5 מיליארד שקל ממס ישיר, ועודף גבייה של 3 מיליארד שקל ממסים עקיפים). לדבריו, הירידה בהכנסות נובעת, בין היתר, מהפסקת תשלום מקדמות על-ידי חברות הביטוח ומהמשבר במערכת הבנקאות.

בהתייחסו לנתוני 2009, הבהיר נסרדישי כי הערכה בספר התקציב כי הכנסות המדינה ממסים יעמדו על 203 מיליארד שקל אינה ריאלית במצב הקיים.