ההסתדרות הסכימה להעברת עובדי תדיראן-אמפא לחוזים אישיים במסגרת מכירת החברה לקריסטל; הלנת השכר נמשכת

עובדי החברה פתחו בשביתה מלאה במחאה על הימשכות הלנת שכרם ; בהסתדרות קיבלו את אותה ההצעה שדחו רק לפני 3 שבועות

350 עובדי חברת תדיראן-אמפא, המעניקים שירות טכני למוצרי חשמל רבים, פתחו היום בשביתה מלאה במחאה על הימשכות הלנת שכרם. אי העברת המשכורות נמשכה גם היום על אף שההסתדרות וראשי החברה הגיעו להבנות בנוגע לזכויות העובדים, עם מעברם הצפוי לחברת קריסטל, שהודיעה על כוונתה לרכוש את תדיראן-אמפא.

כפי הנראה, קריסטל ותדיראן-אמפא עושים שרירים האחת כלפי השנייה במסגרת סיום המו"מ על עסקה ביניהן, כאשר העובדים נותרו כבני ערובה. תדיראן-אמפא, מצידה, טרם הסירה את האיום לגשת לפירוק אם העסקה לא יוצאת לפועל.

ההסתדרות נאלצה להסכים לדרישה של קריסטל, שתבעה כי השלמת העסקה לרכישת תדיראן-אמפא תבוצע רק אם העובדים יעברו מהסכם קיבוצי לחוזים אישיים, ובכך יפורק למעשה ועד העובדים. בהסתדרות קיבלו את אותה ההצעה שדחו רק לפני 3 שבועות, לפיה קבוצה של כ-80 עובדים שמועסקים בחברה מעל 10 שנים, יזכו לפיצויים מוגדלים שעלותם הכוללת תעמוד על 4 מיליון שקל. יתר העובדים יקבלו פיצויים על פי חוק ויבחרו האם ברצונם לעבור לקריסטל. עם זאת, בהסתדרות התעקשו והצליחו לקבל ביטחונות לסכום הפיצויים, מצד בעלי תדיראן-אמפא, שלומי פוגל.

ההסתדרות ניצבה למעשה עם הגב לקיר בפרשה הזו, שכן ראשי אמפא וקריסטל הבהירו כי האלטרנטיבה היחידה שנותרה היא פירוק החברה. ל"גלובס" נודע כי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, התערב באופן אישי בנעשה ואף נפגש עם פוגל ועם הבעלים של קריסטל, משה ממרוד. אלה הבהירו לו את המצב, ולעיני לא היתה ברירה אלא להסכים.

נוכח השביתה הופסקה היום פעילות מוקד השירות של חברת קריסטל, והמתקשרים למוקד שמעו הקלטה שבה נאמר כי המוקד לא יקבל היום פניות חדשות וכי טכנאים לא יגיעו היום לשירות תיקונים בבתי הלקוח. גם בבית קריסטל לא ניתן היה לקבל במהלך היום תשובה ובהקלטה שם נמסר כי עקב שביתת עובדי אמפא, שקריסטל אינה צד לה, לא יינתן היום שירות.

עוד נמסר שם כי החברה מקווה שהבעייה תיפתר כבר בימים הקרובים. ל"גלובס" הגיעו במהלך היום מספר פניות של לקוחות שהמתינו לטכנאי החברה שלא הגיעו. הלקוחות הביעו חשש לגורל האחריות והשירות למוצרי קריסטל שברשותם.