הפייסבוק מלא בחברים שאתם בכלל לא מכירים? נסו את הרשת החברתית והחברותית Meezoog

וגם: BringIt מאפשר לכל הגיימרים שבינכם לאתגר את החברים במשחקי קונסולה פופולריים ולהרוויח כסף אמיתי

1. רשת חברתית וחברותית

המשתמשים הקבועים בפייסבוק כבר רגילים לכך שרשימת אנשי הקשר שלהם מורכבת מחברים ומאנשים שהם לא מכירים. רשת חברתית ישראלית חדשה שנקראת Meezoog שואפת ליצור מעגל משתמשים מקוון, שמתבסס על דרגות הקשר שבין האנשים.

האתר מתיימר לקבוע מהו טיב הקשר בין המשתמשים באמצעות ניתוח הקשרים שלהם באתרים אחרים באינטרנט, ומאפשר לראות באופן ויזואלי כמה שלבים חברתיים מפרידים בין אדם אחד למשנהו. החברה, שמגובה על-ידי המשקיע הישראלי יוסי ורדי, גם מתכננת להציע לפייסבוק אפליקציות שמאפשרות למשתמשים להעריך את טיב הקשרים שיש להם ברשת.

הצלחת האתר טמונה בכמות המשתמשים שיירשמו אליו, אך על-פי הנתונים שיש למלא על מנת לפתוח פרופיל אישי, נראה כי היזמים מקווים כי האתר ישמש גם כאתר היכרויות לכל דבר.

2. סיפור ויזואלי

הרבה, הרבה משתמשים העלו בשנים האחרונות לרשת תמונות, סרטי וידיאו או פוסטים שלהם, עכשיו מאפשר אתר חדש הנקרא StoryTlr ליצור באמצעות תוכני המדיה הללו סיפור אישי המבוסס על ציר זמן.

כך, לדוגמה, משתמש שנסע לחופשה, צילם בה תמונות, שלח הודעות SMS לחברים והוסיף מידע לפרופיל האישי בפייסבוק, יכול ליצור מכל הפעולות הללו מצגת אישית, שנותנת לחופשה גוון ויזואלי וכרונולוגי. את המצגת הזו ניתן להטמיע בכל מקום ברשת, והוא יכול לשמש בה כמזכרת לאירועי העבר.

3. להמר על Wii

הגיימרים המכורים ישמחו להכיר את BringIt פלטפורמת משחקים חדשה שהושקה השבוע בגרסת בטא פתוחה, אשר מציעה למשתמשים רשומים את האפשרות לאתגר את החברים שלהם ולהרוויח כסף אמיתי, סביב משחקי קונסולה פופולריים כגון גיטאר הירו או האלו 3.

על מנת ליהנות מהשירות, יש להירשם לאתר ולהפקיד בחשבון האישי סכום של 20 דולר (באמצעות פיי-פאל או כל שירות תשלום אלקטרוני אחר) שמאפשר לגולשים להתחיל ולהמר.

לדברי החברה, משחקי הקונסולה הם מבוססי יכולת ולכן ההימורים סביבם הם חוקיים. ניתן להמר עד ל-100 אלף דולר, ואילו החברה גוזרת עמלה בשיעור של 10% על כל זכייה באתר. עכשיו רק נותר לראות כיצד יגיבו היצרניות הגדולות, דוגמת נינטנדו, מיקרוסופט וסוני, לעובדה שחברה אחרת מרוויחה על חשבונן.

4. RSS מהוקצע

גולשים שאוהבים לעקוב אחר מקורות רבים ברשת במטרה לקבל את כל המידע שמעניין אותם מכירים היטב את אופציית ה-RSS, המאפשרת להם לקבל רסיסי מידע שמוזרמים ממקורות רבים ומתרכזים בעמוד וובי אחד. אולם, עם הזמן מגלים הגולשים כי חלק מהמקורות כבר לא רלבנטיים עבורם, או שרק פוסט אחד מתוך 10 פוסטים שמתפרסמים בבלוג מעניין אותם.

שירות יעיל הקרוי Feed Rinse מאפשר למשתמשים רשומים ליצור פילטרים לסינון המידע במטרה לקבל רק את זה שמעניין אותם. כך יכולים המשתמשים לבקש כי רק פוסטים הנוגעים לנושא מסויים או לחברה מסויימת יגיעו אליהם, או לחילופין לבחור לקבל רק כתבות של בלוגר ספציפי.

משתמשים שרגילים לממשק של iGoogle או Netvibes יוכלו להמשיך ולקבל את ה-RSS המפולטרים שלהם שם.