ערבה מיינס מאיימת לפטר את כל 150 עובדיה: תערוך הפגנה מול כנס שדרות

כ-100 עובדים של חברת ערבה מיינס, העוסקת בכריית נחושת בתמנע שבנגב, מתכוונים להפגין היום בסמיכות לאולם בו נערך ערב הפתיחה של כנס ישראל-שדרות לחברה

כ-100 עובדים של חברת ערבה מיינס, העוסקת בכריית נחושת בתמנע שבנגב, מתכוונים להפגין היום (ג') בסמיכות לאולם בו נערך ערב הפתיחה של כנס ישראל-שדרות לחברה, כשהם לבושים בסרבלי כרייה ומצוידים בפנסים.

העובדים נשלחו ל"משימה" ביוזמת הנהלת החברה, שמוחה על כך שמרכז ההשקעות דחה באוגוסט האחרון את בקשתה להשקיע בחברה - זאת בניגוד לשורה של הבטחות שניתנו לחברה מאז שנת 2005 על ידי צמרת הממשלה ולמרות שהחברה עמדה בכל הקריטריונים והמבחנים של מרכז ההשקעות. בחברה איימו היום לפטר את כל 150 העובדים שגויסו לצורך עבודות הכרייה, שכן אלה גויסו בהסתמך על ההבטחות הכספיות.

בחברה מציינים כי המשקיעה הזרה המרכזית בחברה, הקבוצה המקסיקנית AHMSA, נפגעה קשות מהפרת ההבטחות השלטוניות, וכי בכוונתה להעתיק את פעילות החברה למדינה שכנה. בחברה טוענים כי לא רק שיפוטרו 150 עובדים, אלא שהחברה אף התכוונה לגייס בקרוב 600 עובדים נוספים, מה שנחשב למהלך מבורך מאוד בימים של משבר כלכלי שבמרכזו גל פיטורים כואב.

מרכז ההשקעות דחה את בקשתה של ערבה מיינס לאחר שבדצמבר 2007 שונו הקריטריונים למתן מענקים, כך שרק חברות קטנות ובינוניות ייהנו מההטבות. השינוי נעשה לאחר שמשרד האוצר ביקש לבטל כליל את החוק לעידוד השקעות, אולם בהתערבות ההסתדרות וראשי המעסיקים, ובתיווכו של ח"כ אלי אפללו, הושגה פשרה שתאפשר למרכז ההשקעות תקציב בגובה 300 מיליון שקל. הוחלט אז כי חברות שיזכו לדחייה בעקבות שינוי הקריטריונים, יוכלו לפנות ישירות אל הממשלה. ערבה מיינס פנתה, אבל נענתה בשלילה.