שיסתדרו לבד עם הפלשתינים

האם המתנחלים, שבועטים במדינה ובחוקיה הם בכלל בגדר אזרחים הראויים להגנה?

אתמול הוגשה לבג"ץ עתירה להורדת הישוב עמונה, עתירה שיש לה סיכוי טוב להתקבל, שכן המאחז נבנה על אדמות פרטיות באופן לא חוקי. ואז מה? - כלום. שלל הצווים וההחלטות גדול ממספרן של ההיאחזויות. והוא כמובן יילך ויגדל ביחס ישר לחוסר המעש נגדם.

צריך כבר להיות ברור שאי-אפשר להשליט את החוק והסדר למתנחלים בדרכים המקובלות. בשביל לעקור את הנגע הממאיר הזה וגרורותיו, יש לעשות מהלך לא שיגרתי, דרסטי. היום יש בשטח צבא ומשטרה, שנלחמים בטרור נגד יהודים.

במקביל, הם נאלצים להילחם גם נגד היהודים היורקים עליהם, זורקים אבנים, מחרפים ומקללים וטוענים שהמדינה היא אויבת העם. אז למה להתעקש? - אם האנשים שבאת להגן עליהם לא רוצים אותך - לא צריך.

במצב כזה הרעיון שנראה הכי הגיוני הוא: הממשלה תקבע תאריך יעד, נניח בעוד חצי שנה או שנה. למתנחלים ייאמר שעד לתאריך זה הם חייבים לפרק את ההיאחזויות הלא חוקיות ולהתחייב שיצייתו לצה"ל ולחוקי המדינה וצוויה. אם לא, הרי בתאריך שנקבע, אנחנו לא שם, לא הצבא ולא המשטרה. שיסתדרו לבד עם הפלשתינים. שיגנו על עצמם עם האנרגיות והאבנים והיריקות, שהיום הם מוציאים על תקיפת אנשי הביטחון שלנו. שיהיו אדונים לגורלם.

זה לא פשוט, כמובן. מדינה הרי חייבת לשמור על אזרחיה. שאלה גדולה היא האם אנשים שבועטים במדינה ובחוקיה הם בגדר אזרחים הראויים להגנה. יש למתנחלים המון תומכים בחו"ל שנותנים להם המון כסף. שיבואו לתת כתף לפורעי החוק במאבק שיהיה להם עם הפלשתינים, ללא הג נתנו.

מצידי, שיקימו מדינה משלהם, אם הפלשתינים יאפשרו להם. על שתי מדינות כבר הסכמנו, אז תהיה עוד אחת, לא נורא. מה גם שאותנו זה ישחרר מעולם של אלה כדי שנוכל להתפנות למאמץ מרוכז נגד האויב הערבי. זו אינה הצעה בשלה ומגובשת, כמובן, אלא רעיון למחשבה.

האם יש סיכוי לביצוע הצעה מהסוג הזה? ברור שלא, כי אין מי שיעשה זאת. באף אחת מהמפלגות. לא ביבי ולא ציפי. אבל אולי ביצי יכול - כלומר ביבי וציפי ביחד?