מנכ"ל חברת ההימורים המקוונת 888: "מי שנכנס לתעשייה חדשה באיטיות - לא יצליח לשרוד"

גיגי לוי נותן טיפים בכנס ה-Affilicon, כיצד ניתן להקים עסק מקוון משגשג, בעידן שבו הטרנדים משתנים במהירות והתחרות נעשית קשה מיום ליום ; "הטריק טמון ביכולת ליצור אצל הגולש נאמנות, ובמקסום שולי הרווח האפשריים מכל מכירה ומכירה"

יזמי אינטרנט רבים הגיעו היום לכנס ה-Affilicon, אותו הפיק יזם האינטרנט איתי פז, במטרה לשמוע כיצד ניתן לעשות כסף מהאינטרנט, בפרט באמצעות תוכניות Affiliates שונות (תוכניות שותפים של חלוקת הכנסות או תשלום לפי לקוח). גם גיגי לוי, מנכ"ל חברת ההימורים המקוונת 888, נכח באירוע ושיתף את הקהל בתובנות שלו כיצד ניתן להקים עסק מקוון משגשג, בעידן שבו הטרנדים משתנים במהירות, והתחרות נעשית קשה מיום ליום.

"יש הרבה מאוד טרנדים בעולם של היום, אבל הבעיה היא שמרבית העסקים לא משלבים אותם בפעילות היומיומית שלהם ולא מיישמים את זה בפועל", אמר לוי. לדבריו, אחד מהטרנדים זה העולמות הווירטואליים: "עבור אנשים מסויימים, לעבוד בסקנד-לייף זה כמו לעבוד במקום עבודה אמיתי. אנשים מבזבזים הרבה מאוד כסף על מוצרים וירטואליים, וזה הפך לצורה חדשה של צריכת מוצרים". לוי הוסיף כי גם תחום הגיימינג מייצר הזדמנויות רבות, שכן 50 מיליון אנשים משלמים 10 דולר מדי חודש על מנת לשחק און-ליין עם אנשים שהם בכלל לא מכירים.

תיאוריית הזנב הארוך היא כלי לדעתו למינוף הכנסות באינטרנט. "הטריק לא טמון במכירות אלא ביכולת ליצור אצל הגולש נאמנות, ובמקסום שולי הרווח האפשריים מכל מכירה ומכירה". כדוגמה הציע לוי לא למכור דווקא את ספרי הרב-מכר אותם ניתן להשיג בכל פלטפורמה, אלא למכור ספרים שהם ייחודיים וקשה להשיגם. "זה מה שיגרום למשתמשים להיות יותר נאמנים, וגם יאפשר לייצר רווח שולי גבוה יותר. הזנב הארוך מצוי בכל מקום".

מיליוני מיילים אישיים

לוי התייחס גם לטרנד הפרסונליזציה, שמאפשר למקסם את הפנייה לצרכנים ולזהות את הרגלי הצריכה שלהם. "אמזון, לדוגמה, מציגה בפני כל גולש וגולש עמוד בית שונה, בהתאם לטעמו האישי. זה מאפשר לה לשלוח למשתמשים שלה אי-מיילים שונים שמכילים קופונים, וכ-30% מהנמענים משתמשים בזה בפועל. זה לא בגלל שהמייל מנוסח באופן יפה אלא רק בשל העובדה שהוא מותאם למשתמש עצמו".

אחד הדברים שמאפיינים את העידן הנוכחי הוא התבגרות האוכלוסייה, ופועל יוצא מכך הוא שנוצר קהל יעד חדש, צרכנים שהם מעל גיל 50, שלעיתים מוזנחים או לא זוכים להתייחסות צרכנית מתאימה. "עד 2020, צרכנים מעל גיל 50 יהיו אחראים ל-85% מההוצאות הצרכניות, ולכן עסקים חייבים לשאול את עצמם האם הם משרתים את הסגמנט הזה. להתעלם מקהל יעד כה גדול זו פשוט טעות", מסביר לוי.

גם העובדה שצרכנים נוטים לאמץ טרנדים או מוצרים חדשים במהירות כה גבוהה היא עובדה שאסור ליזמים לשכוח. "לקח 100 שנים עד שנמכרו 100 מיליון מכוניות, 70 שנה עד שנמכרו 100 מיליון מכשירי רדיו, ורק 3.5 שנים עד שפייסבוק הגיעה ל-100 מיליון משתמשים", אמר לוי. "להמתין זו פשוט לא אופציה היום, ומי שנכנס לתעשייה חדשה באיטיות, לא יצליח לשרוד".

לוי התייחס לקלישאות רבות שמוצגות בספרי הניו-אייג' הרבים, ואמר כי למרות שכולם מרבים להגיד את זה, ועד כמה שזה נשמע טריביאלי, רובם ככולם נכונים ויישום נכון שלהם יאפשר לחברות או ליזמים להצליח. "אנשים הם הנכס העיקרי של החברה, והצלחה תלויה בצוות נכון ולא בטכנולוגיה או מוצר מצליח", סבור לוי. "אסור לפחד מלגייס אנשים שונים או מיוחדים, וחשוב לזכור שצוות של אנשים זה יותר חשוב מאוסף של אינדיבידואלים מוכשרים".