בר-און בכנס שדרות: "מוכרים לכם אשליות על קופות מזומנים שהצטברו ורק חיכו שנשפוך אותם היום בלי הכרה"

"אנחנו עדים למשבר עולמי החמור ביותר שאיש מאיתנו כנראה מעולם לא חווה או הכיר" ; "פוליטיקאים לקראת הבחירות תוקפים את התוכנית של האוצר לפני שראו בכלל את הפרטים שלה"

שר האוצר, רוני בר-און, בערב הפתיחה של כנס שדרות אמר: "בשבוע האחרון הודענו על שני מרכיבים בתוכנית ההאצה המבקשת להתמודד עם השלכות המשבר הכלכלי העולמי על המשק בצד הריאלי והפיננסי. בצד הריאלי הודענו בשבוע שעבר על שורת צעדים בתחום התשתיות, שוק העבודה, מחקר ופיתוח, ומצאי האשראי; בצד הפיננסי הודענו הבוקר על התערבות בשוק ההון במסגרתה יעמיד האוצר הון וערבויות בהיקף כולל של 11 מיליארד שקל שתכליתם טיפול בכשלי שוק והרחבת מצאי האשראי תוך חיזוקו של שוק ההון הישראלי".

בראון ציין כי זוהי תוכנית חיונית והיא צריכה לצאת לדרך. ואנו באוצר נמשיך בהפעלת כלים נוספים לפי הצורך בתקופה האחרונה, עקבתי אחר המהומה הפוליטית והשיח הציבורי שנוצר סביב ההתפתחויות הכלכליות. שקלתי שלא להגיב, אבל השיח הפוליטי עבר כל גבול
ואני מרגיש צורך פעם אחת לשלב בשיח הציבורי את מה שבוער בי כבר תקופה ארוכה.

בראון הכריז כי "מוכרים לכם אשליות, אשליות על קופות מזומנים שהצטברו ורק חיכו שנשפוך אותם היום בלי הכרה ובלי הבחנה; כדי להציל, לשמר ולשפר את כל מה שיש ואת כל מה שאפשר, את כל מה שנצבר ואת מה שהורווח והופסד; את מה שהיה ומה שיהיה ולא משנה למי ולמה אשליות שאפשר להבטיח את מה שלעולם לא נוכל לשלם".

"אשליות על קופת מזומנים, שרק מחכה, ומייד אחרי הבחירות, נבנה איתה מחדש את הארץ, נסלול ונקים, נרשת ונפריח, נגן ונחנך. מוכרים לכם אשליות שאפשר לשפוך עוד ועוד כסף כאילו אין לכך מחיר, שיש חשבון רק עם ההווה ולא עם העתיד, הוסיף בראון".

ברמיזה על התגובות של פוליטיקאים מחוץ ל"קדימה" אמר בראון כי "מוכרי אשליות שכאלה מכניסים בכם פחדים,פאניקה, הכל כדי שתרגישו רע מספיק כדי שמישהו יבוא ויציל אתכם אחרי הבחירות כדי שמי שייבחר יהיה הגואל והמושיע. המטרה להיבחר, וכל האמצעים כשרים גם אם את המחיר הכבד ישלמו המשק והחברה הישראלית".

"אז מה אם יצירת פאניקה בשוק ההון יכולה ליצור משבר חמור, אז מה אם נתוני האמת מספרים אחרת, הרי אנחנו בתקופת בחירות ובתקופה כזו הכל מותר, אין דין ואין דיין.
הכל הולך! כדי לומר לכם אחר כך, באנו להציל את מה שהקודמים קלקלו, אם אנחנו היינו שם קודם, היינו מונעים את כל המשבר.

"אנחנו עדים למשבר עולמי החמור ביותר שאיש מאיתנו כנראה מעולם לא חווה או הכיר.
בתקופות כאלה, חברות מתלכדות, מנהיגות מגלה אחריות, אין אופוזיציה וקואליציה, אין פוליטיקה אישית, יש רק טובת האזרחים. אפילו בארה"ב למרות הבחירות ידעו המתמודדים לגלות אחריות ומנהיגות לגבות, להרגיע, לחדד מחלוקות אידיאולוגיות אך להשכיל ולקדם את הפעולות הדחופות לחיזוק המשק", אמר על המצב הנוכחי שר האוצר.

ככה זה שם, אבל אצלנו המשחק שונה.אצלנו מתגבשת תוכנית: מייד עולים להתקפה כנגדה. תשאלו אבל עדיין לא מכירים את התוכנית? מה זה משנה, תקוף! אנחנו בתקופת בחירות.

"מפרסמים תוכנית, מייד עולים להתקפה ואומרים "מעט מידיי ומאוחר מידיי", אומרים "זה מה שהצענו מזמן טוב שהתעוררתם, אבל זה ממש לא מספיק", ואלה, שמבינים שזה מהלך נכון, מתחמקים מדיון במה שיש ועוברים ישר למה שאין ותוקפים כאילו אנחנו במציאות אידילית, אבל הרי אנחנו בממשלת מעבר והכלים מוגבלים ואין כמעט סמכויות. כן, אין סמכויות כי הפוליטיקאים שמזילים דמעות תנין על התנהלות האוצר החליטו אפילו לא לדון בהצעת התקציב, אז מה אם זה מכניס את המשק לקיפאון, העיקר שנשמר לעצמנו את היכולת לעשות "סיבוב פוליטי" על גב האזרחים באצטלא שהממשלה הבאה תקבע את סדר היום", המשיך בראון.