הבנק המרכזי של סין הוריד את הריבית ב-1.08% ל-5.58%; ההפחתה הרביעית מאז ספטמבר

[לבורסות בעולם] [לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] ; הבנק המרכזי של סין הפחית את הריבית על פקדונות ל-2.52% מ-3.6% ; המדדים המובילים באסיה ננעלו במגמה מעורבת

במסגרת המאמץ המתמשך לעידוד הצמיחה, הבנק המרכזי של סין (PBOC) הפחית היום (ד') את הריבית בפעם הרביעית מאז ספטמבר ב-1.08% ל-5.58. מדובר שיעור ההורדה החד ביותר מאז אוקטובר 1997. המדדים המובילים באסיה ננעלו במגמה מעורבת.

הרשויות בסין ביקשו מהבנקים במדינה להגדיל את כמויות ההון העצמי שלהם בציפייה להאטה בצמיחה, ובהערכה שהבנקים שבשליטת המדינה יצטרכו לשמש חתמים בגיוסי ההון למימון תוכנית התמריצים החדשה של בייג'ין. ועדת הפיקוח על הבנקים בסין, CBRC, הורתה לבנקים, בייחוד לקטנים והבינוניים שבהם, להעלות את יחס הלימות ההון (יחס הון עצמי למאזן) שלהם ל-10% מ-8% הנדרשים כעת, וזאת עד תום השנה.

בנוסף, הבנק המרכזי הפחית את הריבית על פקדונות ל-2.52% ל-3.6%. ההחלטה תיושם החל ממחר (ה') [לאתר המט"ח].

הממשל הסיני חושש כי קצב צמיחה שנתי איטי מ-9% יגרום לערעור היציבות הפוליטית, וזאת כאשר עובדים מהמעמד הבינוני, הממוקמים בעיקר בערים הגדולות, עלולים לאבד את מקום עבודתם ולהתנגד לשלטון הנוכחי.

נזכיר כי בתחילת השבוע, ממשלת סין הבטיחה להגדיל את השכר של יותר מ-50 מיליון עובדים, להזרים כספים למשקי בית בעלי הכנסה נמוכה ולהגדיל את תקרת המס על מוצרים מסויימים. כך פרסמה קסינואה, סוכנות הידיעות הרשמית של ממשלת סין.

בכירים במפלגה הקומוניסטית מעריכים כי שורת הצעדים תאושר כבר בחודש דצמבר. התוכנית כוללת גם הוזלת העלויות של שירותים ציבוריים כמו טלקומניקציה, חניה ותיירות פנימית.