IDC: רק 57% מהגולשים ברשתות חברתיות מקליקים על פרסומות

זאת בהשוואה ל-79% מהמשתמשים שמקליקים על פרסומות באינטרנט ; 54% מגולשי האינטרנט בארה"ב משתמשים ברשתות חברתיות

מעל ל-50% ממשתמשי האינטרנט בארה"ב מבקרים ברשתות חברתיות, כך עולה ממחקר חדש של חברת המחקר והייעוץ IDC. מהמחקר עולה כי משך הזמן שגולשים מבלים ברשתות נמצא אף הוא במגמת עלייה מתמדת.

המחקר הצביע על כך ש-54% מגולשי האינטרנט בארה"ב משתמשים ברשתות חברתיות, לעומת 43% לפני פחות משנה. בנוסף, יותר מ-75% ממשתמשי הרשתות החברתיות מבקרים בהן לפחות פעם בשבוע ו-57% מבקרים בהן לפחות פעם ביום. 61% מהמשתמשים מעבירים לפחות חצי שעה בשיטוט ברשת ו-38% נשארים שם כשעה.

למרות זאת, הרשתות החברתיות עדיין לא מצליחות להציג את פוטנציאל ההכנסות הטמון בהן, למרות ההבטחות הרבות. כך, לדוגמה, אפילו פייסבוק הפופולרית, שמספר המשתמשים בה עומד על למעלה מ-100 מיליון איש, ושווי השוק שהעניקה לה מיקרוסופט, כאשר רכשה 1.6% מהחברה, עומד על 15 מיליארד דולר, עדיין לא מצליחה לייצר מודל פרסומי מתאים.

לדברי אורן רביב, אנליסט טלקום וניו-מדיה ב-IDC, "ההיגיון העסקי מאחורי רשתות חברתיות היה שהן ימשכו קהל רב, שבתורו יצור תוכן מבוסס גולשים (UGC) ומטרה קלה לפרסום ממוקד. מפעילי הרשת יחסכו את עלויות יצירת התוכן או את הצורך ליצור שיתופי פעולה להזרמת תכנים ממקורות חיצוניים, כפי שמתרחש באתרים ה'מסורתיים'.

אולם, "לצערם של רוב מפעילי הרשתות החברתיות, התגלה שמשתמשים רבים אכן הגיעו לאתר ויצרו תכנים, אולם ההכנסות מפרסום לא עמדו בציפיות. 79% ממשתמשי האינטרנט בארה"ב הקליקו על פרסומת בשנה האחרונה, לעומת 57% ברשתות החברתיות. בנוסף, אחוז ההקלקות שאכן הוביל לרכישת מוצר היה נמוך במחצית ברשתות החברתיות רק 11%".

רביב הוסיף כי "מפעילי הרשתות החברתיות חייבים לשנות את צורת הפרסום הנוכחית, שגורמת להכנסות נמוכות יחסית לפוטנציאל הטמון בהן". לדבריו, "אחת הדרכים האפשריות לכך היא לגרום לאינטראקציה גדולה יותר בין המשתמשים לפרסומות, על ידי וידיאו, מוזיקה ומשחקים פרסומיים".