פגישת פסגה: אולמרט, לבני, נתניהו וברק ידונו היום בתוכניות האוצר שאושרו אתמול

עם זאת, לא ידונו הארבעה בפריסת רשת ביטחון לפנסיה ; ועדת הכספים של הכנסת תתכנס ביום ראשון הקרוב על מנת לדון בתוכנית ההאצה של האוצר - בהשתתפות נציגי משרד אוצר, ההסתדרות, התעשיינים וגורמים כלכלים נוספים

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, יכנס היום בצהריים את ראשי המפלגות הגדולות כדי להציג בפניהם את תוכנית ההאצה ואת תוכנית שוק ההון של האוצר. בשעה 15:30 צפויים להגיע למשרד ראש הממשלה יו"ר קדימה, ציפי לבני, יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, ויו"ר העבודה אהוד ברק לדיון משותף. אולמרט צפוי לדון עימם בתוכניות ההאצה ושוק ההום שאושרו אתמול ולא ברשת הביטחון לקרנות הפנסיה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי אולמרט זימן את השלושה "כדי ליצור הסכמה לאומית רחבה סביב התוכנית, כי ללא הסכמה כזו עלולות להיות תוצאות לוואי שאיננו רוצים להתמודד איתן".

באשר לרשת ההצלה לקרנות הפנסיה, הורה ראש הממשלה על המשך הדיון ואמר כי הוא סבור "שהמודל שהאוצר הציג מצריך עבודת מטה משולבת של האוצר, בנק ישראל והמועצה הלאומית לכלכלה".

בתוך כך, ועדת הכספים של הכנסת תתכנס ביום ראשון הקרוב על מנת לדון בתוכנית ההאצה של האוצר. בדיון ישתתפו נציגי משרד אוצר, ההסתדרות, התעשיינים וגורמים כלכלים נוספים.

הדיון יתקיים לאחר שיו"ר הוועדה לשעבר, ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), פנה ליו"ר הכנסת, דליה איציק, בבקשה להורות על כינוס חירום מיוחד בפגרה של הוועדה. על פי תקנון הכנסת, על מנת לקיים דיון בפגרה דרושות חתימותיהם של שליש מחברי הוועדה לפחות.

בין היתר הצטרפו לדרישתה חברי הכנסת ראובן ריבלין, חיים כץ, יצחק אהרונוביץ, זאב אלקין, שי חרמש וניסן סלומיאנסקי. "אי הוודאות במשק לאור ריבוי התוכניות הכלכליות שמציג משרד האוצר מחייבת לערוך דיון מקצועי ומקיף בפורום הרלבנטי שבסמכותו לאשר את התוכנית ולגרום ליישומן - וועדת הכספים של הכנסת", אמר מיסז'ניקוב.