פובליסיס-אריאלי עובר לבניין של גלר-נסיס; שליש מעובדי פובליסיס יפוטרו

הרעיון הוא להותיר בשלב זה את אריאלי כיחידה עצמאית, אשר תקבל חלק מהשירותים שלה מגלר-נסיס

קבוצת פובליסיס מהדקת יותר את הקשר שבין פובליסיס אריאלי לגלר נסיס: שבועות ספורים לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים אישרה ליאיר גלר ומשה נסיס לנהל את פובליסיס אריאלי, עובר אריאלי לשבת פיזית בבניין של גלר נסיס. הרעיון הוא להותיר בשלב זה את אריאלי כיחידה עצמאית אשר תקבל חלק מהשירותים שלה מגלר נסיס.

ל"גלובס" נודע כי מהלך ההתיעלות כולל גם מהלך פיטורים, שבמסגרתו יפוטרו כשליש מאנשי פובליסיס אריאלי.

משרד הפרסום אריאלי, לשעבר אחד מהמשרדים הגדולים בענף, סובל מאז שנות ה-90 ממשבר חריף שכלל איבוד תקציבי עוגן וירידה גדולה בדירוג משרדי הפרסום. בקבוצת פובליסיס, בעלת השליטה במשרד, ניסו לעצור את הסחף באמצעות מנכ"ל שיחליף את המנכ"ל המיתולוגי עמוס טל-שיר והביאו לתפקיד את יוסי ירקוני, שעבר לענף הפרסום מבנק המזרחי, במטרה לנסות ולהציל את הספינה הטובעת. ירקוני שנחשב מקורב לאיש המדיה ישראל דיאמנט, אשר נמנה עד לפני כמה חודשים עם קבוצת פישמן, סגר עם חברת המדיה של פישמן, מיוז, עסקת שיתוף-פעולה שתמורתה הוא קיבל תקציבים של קבוצת פישמן. על פני השטח נראה כאילו המשרד התאושש מעט, אך ב-2006 נבלמה הצמיחה של המשרד ובפובליסיס החלו שוב לחפש חלופות.

הפתרון הבא שבחרה החברה היה לנסות ליצור גוף כלכלי אחד שיקרא "פובליסיס גרופ". מדובר בקבוצה שתהווה גוף אחד מבחינת מבנה המניות של כל החברות המרכיבות אותו. כדי לקדם את המהלך, מונו יאיר גלר ומשה נסיס, מנכ"לים משותפים בגלר-נסיס, לתפקידי יו"ר משותף של הקבוצה בישראל. במקביל פרש מנכ"ל אריאלי יוסי ירקוני ובהמשך תפסה את מקומו אורלי ראובני.

חברת האחזקות החדשה אמורה לעשות ארגון מחדש בכל המניות של חברות הבנות, וליצור גוף אחד המנוהל מלמעלה. בפועל, יש לפובליסיס העולמית היכולת לעשות זאת, שכן היא בעלת השליטה בכל חברות הבנות שלה בארץ: היא מחזיקה ב-51% ממשרד הפרסום גלר-נסיס וממשרד האינטראקטיב אידיאולוגי'ק, ב-95% ממשרד הפרסום אריאלי, ב-100% מחברת הקד"מ סופר-פוש ומחברת המדיה אופטימדיה - כל זאת עוד לפני השלמת המהלך של הגדלת האחזקות בגלר-נסיס ובאידיאולוג'יק. בשלב זה נראה כי מהלך בניית הקבוצה מבחינת הרכב מניותיה תקוע, אבל כאמור, הממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן אישרה את החלק הראשון בהסכם הניהול של קבוצת פובליסיס ונתנה אישור המתיר למעשה מעורבות של גלר-נסיס בניהול משרד הפרסום פובליסיס-אריאלי.

כבר בתחילת המהלך הקפידו גלר ונסיס להדגיש כי אריאלי יישאר משרד עצמאי וכי בכוונתם לנסות להביאו לצמיחה. ואכן, אורלי ראובני, שאמורה הייתה לייצב את המשרד, הביאה צוות ניהולי חדש. אולם כבר בשבועות לפני כניסתה לתפקיד הועברו חלק מתקציבי העוגן של המשרד, כמו למשל קרלסברג וביסלי דווקא לגלר נסיס. המכה הקשה ביותר שנחתה על המשרד הייתה אובדן תקציב לאומי קארד, שעזב ימים ספורים לאחר מינויה של ראובני מבלי להמתין לראות אם יתרחש שינוי כלשהו. מאז לא איבד המשרד תקציבים נוספים, אך הכתובת כבר הייתה על הקיר: המשרד במתכונתו הקודמת כבר לא יתקיים.