UBS על כי"ל: המניה מגלמת מחיר של 200 דולר לטון אשלג

ב-UBS עדיין ממשיכים להמליץ "קנייה" על מניית החברה כשאת מחיר היעד הורידו ל-47 שקל מ-56 שקל ; מחיר היעד החדש משקף למניה פרמיה של 114% נכון למחיר הפתיחה של המניה היום

בבנק השוויצרי UBS פירסמו המלצה מחודשת על מניית כי"ל . האנליסט רוני בירון חוזר על המלצת "קנייה" אך מוריד את מחיר היעד ל-47 שקל למניה ממחיר יעד קודם של 56 שקל למניה. מחיר היעד החדש משקף למניה פרמיה של 114% על מחיר הפתיחה של המניה היום בבורסה בת"א.

ב-UBS בחרו לציין קודם את הגורמים הפסימיים שהובילו לירידה במחיר היעד. הבנק צופה ירידה בביקוש לאשלג בשנה הקרובה, כתוצאה מהצפי לירידה במחירי האשלג וצמצום מסגרות האשראי שיש לחקלאים ברחבי העולם. בבנק הדגישו כי אי הוודאות לגבי חוזי האשלג פוגעת ברצון המשקיעים להשקיע בכי"ל.

מו העבר השני, ציינו ב-UBS כי מניית כי"ל מתומחרת כעת למחיר אשלג של 200 דולר לטון, זאת, לעומת מחיר של 900 דולר לחוזים האחרונים שנחתמו עם ד. קוריאה ויפן ע"י תאגיד דיווק האשלג קנפוטקס שמשרת את שלושת חברות האשלג הקנדיות הגדולות, פוטאש , אגריום ומוזאיק (סימול: MOS). ב-UBS מציינים כי למרות הצפי לירידה, מחיר של 200 דולר לאשלג הוא לא מחיר ריאלי.

ב-UBS סיכמו כי מבחינתם המנייה עדיין מומלצת לקניה אך הורידו את מחיר היעד בעקבות הצפי לירידה בהיקפי הביקוש ולירידה במחירי האשלג.