הפסדי אלביט הדמיה הצטמצמו ב-8.8% והסתכמו ברבעון השלישי ב-85.5 מיליון שקל

ההכנסות צנחו ב-61% ל-139 מיליון שקל ; שמעון יצחקי, מנכ"ל אלביט הדמיה: "החברה מיישמת מדיניות שבה אינה משערכת את נכסיה, כך שבתקופת הגאות בשווקים לא הצגנו שערוכים כלפי מעלה ובעת הזו לא נאלצנו לרשום הפחתות"

חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר, פירסמה היום (א') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2008.

מהדו"חות הרווח והפסד של החברה, עולה כי ההכנסות של אלביט הדמיה צנחו ב-61% והסתכמו ברבעון בכ-139 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-358 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כן עולה מהדו"חות, כי ההפסדים של החברה, המיוחסים לבעלי מניות הרוב, הצטמצמו ב-8.8% והסתכמו ברבעון ב-85.5 מיליון שקל, לעומת הפסדים של 93.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה מסבירה כי הירידה בהכנסות נובעת מכך שברבעון השלישי של שנת 2008 לא רשמה החברה הכנסות מימושי נדל"ן ואילו ברבעון המקביל אשתקד נרשמו הכנסות בסך של כ-224 מיליון שקל ממימוש המרכז המסחרי בפולין.

החברה רשמה ברבעון הכנסות מימון של 6.9 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 83 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2007. ההון העצמי של הקבוצה הסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל, מתוכו מיוחס לבעלי המניות כ-1.3 מיליארד שקל, זאת לעומת כ-3.2 מיליארד שקל, שמתוכו מיוחס לבעלי המניות כ-2 מיליארד שקל בסוף 2007. הקיטון בהון העצמי נובע בעיקר מהתחזקות השקל מול הרופי ההודי והאירו, ומחלוקת דיבידנד שבוצעה.

נזכיר כי אלביט הדמיה הודיעה לפני כשבועיים כי החברה הבת שלה, פלאזה סנטרס , תקפיא 26 מתוך 32 פרויקטים במזרח אירופה ובהודו לאור המצב בשווקים. פלאזה סנטרס, העוסקת בפיתוח נכסים בשווקים מתעוררים בעיקר במזרח אירופה ובהודו, נסחרת באנגליה ובפולין. במכתב ההנהלה, שיצא בדיווח לבורסה באנגליה נכתב כי "החודשים האחרונים התאפיינו באי סדר ששרר בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם. הדבר השפיע משמעותית על פעילות הנדל"ן ברחבי העולם, כאשר אי זמינותו של מימון גילם תפקיד חשוב בהאטה הדרמטית בעסקאות השקעה".

שמעון יצחקי, מנכ"ל אלביט הדמיה מסר: "החברה מיישמת מדיניות שבה אינה משערכת את נכסיה. כך שבתקופת הגאות בשווקים לא הצגנו שערוכים כלפי מעלה ובעת הזו לא נאלצנו לרשום הפחתות. לקבוצה יש את הידע והניסיון בניהול מרכזים מסחריים ויש לנו את אורך הרוח להמתין עד להתאוששות השווקים, אז נוכל לממש את המרכזים במחירים ראויים".

"החברה תמשיך כמתוכנן בפיתוח הפרויקטים שבנייתם החלה ואשר להם ליווי בנקאי, ולגבי פרויקטים שנמצאים כעת בשלבי תכנון שונים - החברה תמשיך בהליך התכנון וקבלת אישורי הבנייה כמתוכנן, כאשר הוצאתם אל הפועל תהיה תלויה בהשגת ליווי בנקאי". הוסיף.

אלביט הדמיה מתמקדת בארבעה תחומים עיקריים: תחום מרכזים מסחריים, תחום המלונאות, תחום טיפול מונחה הדמיה רפואית, וכן השקעות היי-טק בתחום הביוטכנולוגיה ובתחום התקשורת.