משרדי הפרסום החלו בתהליכי התייעלות נוכח המשבר - כולל פיטורי עובדים

במשרד הפרסום זרמון-גולדמן פוטרו 5 עובדים ; בראובני-פרידן פוטרו 5 עובדים - ונערכים לפיטורים נוספים ; במקאן-אריקסון הקפיאו גיוסי עובדים חדשים

החששות מהמיתון מתחילים לתת את אותותיהן גם בענף הפרסום: ל"גלובס" נודע כי בחלק ממשרדי הפרסום החלו לבצע קיצוצים בכוח-אדם, ו/או להקפיא גיוסי עובדים חדשים בכדי לחסוך בהוצאות. עם זאת, יודגש כי בענף כולו עדין לא ניכרת ירידה בהיקפי הפרסום, ופרט לתקציבי פרסום של חברות שנפגעו ישירות מהמשבר הנוכחי, כגון של בתי ההשקעות, לא ניכרת עדיין ירידה חדה בפעילות.

ל"גלובס" נודע כי במשרד הפרסום זרמון-גולדמן פוטרו 5 עובדים בימים האחרונים. במשרד הפרסום ראובני-פרידן פוטרו 5 עובדים, אך במשרד נערכים ככל הנראה לבצע פיטורים נוספים. במשרד הפרסום מקאן-אריקסון, משרד הפרסום הגדול בארץ, לא פיטרו עובדים, אך ישנה החלטה על הקפאת גיוסי עובדים חדשים, מה שצפוי להביא בהמשך לירידה של כ-10% בהיקף כוח-האדם במשרד.

אילון זרמון, מבעלי משרד הפרסום זרמון-גולדמן, אמר ל"גלובס" בתגובה: "אנו לא טומנים את הראש בחול. אנחנו מתייעלים לקראת שנה שעומדת להיות שנת מיתון קשה, ומבצעים כתוצאה מהערכות שעשינו את השינויים המתבקשים".

אודי פרידן, מבעלי משרד הפרסום ראובני-פרידן, אמר בתגובה: "התחלנו במסע צמצומים, ואנחנו כרגע באמצע התהליך. זה תהליך כואב של 'אין ברירה'. עד עתה נעשה קיצוץ זהיר וקטן, אנחנו מקווים למינימום קיצוצים אבל צופים תקופה לא קלה ואני חושש שלא תהיה לנו ברירה להמשיך במהלך גם בהמשך".

ממקאן-אריקסון נמסר בתגובה: "החל מאוגוסט הוקפאו כל הגיוסים של כוח-האדם. מאחר שבמשרד פרסום יש בשנה תחלופה של כ-20% מכוח-האדם, צפויה מצבת העובדים במשרד לרדת בכעשרה אחוז".

כאמור, נכון להיום עדיין לא נרשמה האטה חדה בביקוש לפרסום, אולם לאחר מספר שבועות בהן ההשקעה בקניית זמן אוויר בטלוויזיה היתה בסימן עלייה, מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בשבוע שעבר ניכרה ירידה בהשקעה בפרסום, דבר המתבטא במספר קטן יותר של פרסומות וחסויות ששודרו בשבוע שעבר (212 לעומת 239), כמו גם בסך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים שעמד בשבוע שעבר על 33.3 מיליון דולר (ירידה של 10% לערך בהשוואה לשבוע הקודם).