פקידי האוצר הבכירים מתריעים על אנרכיה שלטונית במכתב לרה"מ: "תוכניות הסיוע אינן עוברות דרכנו, לא בסמכות העוסקים בהן ולא נבחנו בראי ההשלכות"

ירום אריאב, רם בלינקוב, שוקי אורן וידין ענתבי כותבים: "המשאים והמתנים אינם מתואמים עימנו, הרעיונות אינם מתוקצבים ואינם משקפים עבודת מטה" ; "הקשר שנוצר בין אישור תוכנית ההאצה והתוכנית הפיננסית לבין 'רשת הביטחון', עלול להוביל להרס כלכלי" ; "אנו מודעים ללחצים שיוצרת מערכת הבחירות"

"לכאורה, מתנהל משא ומתן בין אנשי משרד ראש הממשלה לבין נציגי ההסתדרות והמעסיקים, ואולי אף עם כגורמים נוספים, בעניין הנקרא בימים אלו 'רשת ביטחון' לחיסכון הפנסיוני", כך מתחיל המכתב שפרסמה ושלחה הערב (א') פקידות האוצר הבכירה.

במכתב שעליו חתומים ירום אריאב, מנכ"ל משרד האוצר; רם בלינקוב, הממונה על התקציבים; שוקי אורן, החשב הכללי; וידין ענתבי, הממונה על שוק ההון הביטוח והחיסכון - מתריעה פקידות האוצר כי תוכניות הסיוע למשק אינן עוברות דרכם, ואינן בתחומי הסמכות של העוסקים בהם.

במכתב לראש המועצה הלאומית לכלכלה ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה הארבעה כותבים: "המשאים והמתנים המתוארים אינם מתואמים עימנו, הם מנוהלים בידי מי שאינם מוסמכים לחייב את המדינה. הרעיונות אינם מתוקצבים, אינם משקפים עבודת מטה ולא נבחנו בראי ההשלכות".

עוד כותבים הפקידים הבכירים: "לצערנו נוצר קשר בין אישור תוכנית ההאצה והתוכנית הפיננסית לבין מה שנקר בציבור 'רשת ביטחון'. זהו קשר אשר עלול להוביל להרס כלכלי, שכן יש פה התנייה בין נושאים המחייבים טיפול מיידי וממוקד לבין נושא שאינו מעורר צורך מיוחד בפעולה דחופה... יש צורך חיוני בניתוק קשר זה על מנת לאפשר העברת התוכניות שגובשו בדרגים המקצועיים ושקיבלו את ברכת הדרך של רה"מ, האוצר והממשלה".

הפקידים מסכמים את מכתבם באומרם: "אנו ערים למערכת הלחצים הכבדה המופעלת על כולנו בשל מערכת הבחירות. נבקשכם לחדול מכל פעולה וחריגה מתחומי האחריות שלכם המתפרשת כמחייבת את הממשלה".

בשלב מוקדם יותר של המכתב מסבירים הפקידים את כוונתם, ומבקשים מפרופ' מנואל טרכטנברג ומרענן דינור: "להימנע מלהתחייב בשם מדינת ישראל בכל הקשור לנכסי המדינה, לערבויות המדינה, לתקציב המדינה, או לפעול בנושאים הנוגעים לפיקוח על הגופים המוסדיים".