הנגיד פישר בהתבטאות ראשונה על רשת הביטחון: "אם התוכנית לא תהיה ממוקדת לפורשים בשנים הקרובות - אנחנו והדורות הבאים נשלם מחירים כבדים"

גלובס tv סטנלי פישר: "קל מאוד לפתוח את התקציב ולתת הבטחות שיסכנו את עתיד המשק - ואת זה אסור לכולנו לעשות" ; בהתייחסות למחלוקות בין האוצר למשרד ראש הממשלה אמר הנגיד: "תוכנית האוצר סבירה וטובה; תוכניתו של היועץ הכלכלי לרה"מ, מנואל טרכטנברג. מטפלת באוכלוסיה יותר רחבה, אך העלות שלה דומה לעלות תוכנית האוצר"

"כולנו יודעים שאנו מצויים בתקופה מיוחדת שלפני בחירות. חשוב שלמרות התקופה הזו נמשיך כולנו, ולא רק הכלכלנים, להמשיך ולבצע צעדים מהירים ואחראיים המתחשבים במצב המשק והאתגרים המצוים לפניו" כך אמר היום (ב') נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, במפגש עיתונאים שערך.

בהתייחסות ראשונה לרשת הביטחון אמר פישר: "התוכנית צריכה להיות ממוקדת לאלה שיפרשו בשנים הקרובות ואין להם מקורות חלופיים, ואשר עלולים להיפגע מהמצב הכלכלי הנוכחי. הסכנה הכי גדולה בתוכניות לרשת הביטחון היא, שכולם ירוצו להיות יותר נדיבים ולהרחיב את הרשת, ואז העלות שלה תעלה - ואנחנו והדורות הבאים נשלם מחירים כבדים".

"בנק ישראל בעד רשת הביטחון", המשיך פישר. "תוכנית האוצר סבירה וטובה, היא נותנת מענה לחוסכים הרלוונטים שעתידים להיפגע מהמשבר, והעלות שלה נמוכה יחסית". עם זאת אומר הנגיד: "אתמול בלילה הוצגה לנו התוכנית של היועץ הכלכלי של רה"מ, מנואל טרכטנברג. התוכנית שהציג מטפלת באוכלוסיה יותר רחבה, אולם העלות שלה דומה לעלות של תוכנית האוצר".

זוהי הפעם הראשונה שבה נגיד בנק ישראל נכנס באופן גלוי ופומבי למחלוקת הנוגעת למשרד האוצר ולמשרד ראש הממשלה בנוגע לרשת הביטחון ופועל להצגה של תוכנית אחידה אשר התנאי שלה הוא שלא תחרוג מהעלות המקורית (המצומצמת יחסית) אותה הציג האוצר.

בכך תומך למעשה פישר בתוכנית האוצר להגביל בעקרונות של אי סיוע מתחת לגיל 60, קיומם של מבחני הכנסה, ותמיכה במי שנזקק לתוכנית ולא אוטומטית לכולם. כאמור, פישר ציין שאין הבדלים גדולים ומשמעותיים בין התוכנית של האוצר לבין זו שהוצגה אתמול על-ידי ראש המועצה הכלכלית, עמנואל טרכטנברג.

בתגובה לשאלה על קריאות של פוליטיקאים להרחבת רשת הביטחון, השיב פישר: "קל מאוד לפתוח את התקציב ולתת הבטחות שיסכנו את עתיד המשק - ואת זה אסור לכולנו לעשות".

פישר לקח למעשה את תפקיד המגשר באומרו: "חשוב שנעבוד כולנו כצוות אחד".