למי יש יותר כבוד? כרבע מהציבור חושב שהעיתונות היא מקצוע מכובד

כך עולה מסקר על מעמד העיתונאי שנערך באוניברסיטת חיפה עבור כנס אילת השני לעיתונות ; רק 14% מהעיתונאים מחזיקים בדעה דומה ; העיתונאים רוחשים הכי הרבה כבוד לעיתונות הרדיו והטלוויזיה

כרבע מהציבור בישראל חושב שהעיתונות היא מקצוע מכובד מאוד, זאת לעומת 14% מקרב העיתונאים עצמם, כך עולה מסקר על מעמד העיתונאי שנערך באוניברסיטת חיפה עבור כנס אילת השני לעיתונות. ממצאי הסקר המלא יוצגו מחר (ג') בכנס העיתונות באילת בפאנל בנושא "מעמד העיתונאי".

בסקר, אותו ערכו ד"ר יריב צפתי, ד"ר יונתן כהן, ד"ר אורן מאיירס וד"ר רועי דודזון מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה, השתתפו 331 עיתונאים מכלי התקשורת השונים במדינה.

כאמור, הציבור תופס את מקצוע העיתונות כמכובד יותר מאלה העוסקים בו. כשביקשו לדרג את רמת המכובדות של מקצועות אחרים, התברר כי העיתונאים מאמינים כי מקצועות בתחומי החברה, כלכלה, צבא וביטחון ופוליטיקה מכובדים יותר.

ולאיזה מגזר עיתונאי רוחשים העיתונאים עצמם את הכבוד הרב ביותר? עיתונאי הרדיו הארצי קיבלו את הציון הגבוהה ביותר עם 5.5, אחריהם עיתונאי הטלוויזיה (5.46) ועיתונאי העיתונות המודפסת (5.45). אחרי השלישייה המובילה יש ירידה משמעותית למקום הרביעי, שם נמצאים עיתונאי האינטרנט (4.4), אחריהם עיתונאי העיתונות המגזרית (4.04) ולבסוף כתבי המקומונים (3.81).

המשתתפים בסקר אף דירגו את רמת השכר שלהם. 22% מרוויחים הרבה יותר מהממוצע ו-32% מרוויחים מעט יותר מהממוצע. כ-31% מרוויחים פחות או הרבה פחות מהשכר הממוצע במשק.