מתכננים לשלוח לחו"ל מתנות לחג המולד? תעריפי דואר ישראל הם הזולים ביותר

מגוון חבילות שי בניחוח ישראלי נשלחים בימים אלה לחו"ל ; מחיר המשלוח מכפיל ואף משלש את עלות המתנה, ולכן מהווה חלק מהותי בשיקולי התקציב

מגוון חבילות שי בניחוח ישראלי נשלחים בימים אלה לחו"ל. שתי אפשרויות עומדות בפני השולח - לרכוש מארז שמחירו כולל משלוח או להכין חבילה ולשגר אותה עם חברות שילוח. מחיר המשלוח שמכפיל ואף משלש את עלות המתנה, מהווה חלק מהותי בשיקולי התקציב, וכדאי לשים לב שהפערים בעלויות המשלוח נותנים יתרון משמעותי לתעריפי דואר ישראל באמצעות EMS (ראה טבלה).

ב-FedEx, שהוזילה מחירים בכ-10% לעומת השנה שעברה, צופים גידול של כ-30% במשלוחי המתנות השנה דווקא כדי להדק קשרים מעבר לים. לדברי שרונה שניצר ואורנה טופל ,מנכ"ליות משותפות במטעי בן-עזר, בנובמבר נרשם גידול של 5% בהזמנת תיבות שי בהשוואה לאשתקד: "לא מעט חברות הגדילו את מספר החבילות שבהזמנה, אולם בחרו במתנות שמחירן נמוך מאלה של השנה שעברה".

להערכתן, יותר מ-70 אלף מתנות יופצו מישראל בחודשים נובמבר-דצמבר בהיקף של 20 מיליון שקל, כש-40% מהחבילות נשלחות לארה"ב, 45% למערב אירופה ו-15% ליעדים אחרים.

ב- TNT אקספרס מעריכים גידול של כ-5% בהיקף משלוחי המתנות בחודש דצמבר, עם כ-50 אלף חבילות שי (לעומת 46 אלף חבילות שנשלחו אשתקד) בשווי ממוצע של כ-400 שקל לחבילה, במשקל ממוצע של 3-5 ק"ג.

כאמור, מבדיקת "גלובס" עולה שיצירת חבילה באופן עצמאי ושילוחה דרך דואר ישראל היא הדרך הזולה לשיגור המתנה. המחירים נקבעים לפי משקל החבילה ויעדה, כאשר משלוח של 25 פריטים יזכה את השולח בהנחות של כ-10%-20%.

ההבדלים לדוגמה: משלוח של 1 ק"ג למערב אירופה באמצעות דואר ישראל עולה 72 שקל לק"ג לעומת 130-170 שקל לק"ג אצל הבלדריות האחרות. משלוח של חבילה השוקלת 3 ק"ג לארה"ב עולה 125 שקל באמצעות דואר ישראל לעומת כ-300 שקל אצל המתחרות.

שימו לב כי בהצעת המחיר מגולמות תוספות כמו היטלי דלק ומסים אחרים - אשר חסרים לדוגמה במחירי DHL.

מתנות דרך החברות

המוטיבים חוזרים על עצמם ולא אחת תמצאו כפל מתנות כמו מגילות ים המלח, מארזי טיפוח של ללין, שוקולדים של מקס ברנר או יינות מיקבי דלתון. המחירים, לעומת זאת, אינם זהים. למעשה, עלות המשלוח יכולה בקלות להכפיל ואף לשלש את מחיר המתנה, שנקבעת לפי משקל או נפח, ויעד.

* DHL: בקטלוג, בשיתוף עם חברת המתנות "קורקט", אפשר למצוא סביבון אמנותי או קופסה לכרטיסי ביקור בכ-25 דולר (כ-97 שקל), וב-51 דולר (כ-194 שקל) תיבת אוצר ישראלית המכילה תמרים, שמן זית ועוד.

* FedEx: בקטלוג מופיעות חבילות שי דוגמת מגילות ים המלח, מוצרי טיפוח, שוקולדים חמסות, דיסקים וספרים ועוד. את המתנות ניתן להזמין גם באתר www.GiftExpress.co.il - שימו לב שהמחירים אינם כוללים משלוח. לדוגמה, בכ-20 דולר (כ-78 שקל) ניתן לבחור בחמסה, בתליון ברכות במארז מוצרי "אהבה" או במארז דיסקים. בכ-40 דולר (כ-155 שקל): ספר "זירת האוכל", שעון או מארז טיפוח.

* UPS: החברה מציעה חבילות כולל משלוח בשיתוף עם ZER4U. בין היתר נמכרים מארז משרדי של מיכל נגרין (167 שקל), מארזים של ויסוצקי, מוצרי "שקדיה", מקס ברנר, מוצרי טיפוח ומארזים אחרים כמו תיבת עץ הכוללת יין, שמן זית, קונפיטורות ועוד ב-396 שקל, מארז המכיל יין, דבש, פקאנים ועוד ב-253 שקל. המחירים כוללים משלוח לארה"ב ולמערב אירופה.

מתנות באופן עצמאי

* מטעי בן-עזר: מ-150 שקל לקנקן חרס בסגנון עתיק, ועד 600 שקל למארז 3 יינות ישראליים. חבילות אחרות שמציעה החברה כוללות תיבת עץ מרשימה ובה רימון, יין ירדן, עוגיות, אגוזים ועוד במחיר של כ-590 שקל, ותיבת יינות, פירות יבשים ופינוקים מתוקים ומלוחים ב-500 שקל. המחיר כולל משלוח למערב אירופה וארה"ב. מארזי פרי כוללים כ-14 ק"ג תפוזים, אשכוליות ופומליות ב-330-500 שקל (בהתאם ליעד).

ניתן כאמור לבחור את השי עצמאית ולבצע משלוח בנפרד.

* מוצרי ים המלח: מארזי שי של AHAVA כוללים ערכת קרמים (ידיים, גוף, רגליים) בכ-100 שקל (300 שקל כולל משלוח דרך מטעי בן עזר), ערכת קרמים לפנים ב-336 שקל, ערכת קרמים לגבר בכ-130 שקל (320 שקל כולל משלוח דרך מטעי בן עזר) וערכת פינוקים הכוללת מלח נוזלי ב-144 שקל. עוד מתוצרת ים המלח מציעה חברת Sea Of Life, מארז מוצרים ב-100 שקל.

* גלילי'ס: החברה, המשווקת מוצרים מצפון הארץ, מצטרפת השנה לחגיגת המשלוחים עם חבילות הכוללות יינות, שוקולדים, תערובות תבלינים, מוצרי טיפוח ועוד. טווח המחירים לשש החבילות המוצעות הוא מ-280 ומ-480 שקל כולל משלוח (של UPS) לארה"ב ולמערב אירופה.