8 שנות מאסר נגזרו בציריך על ארנסט אימפלד בגין ההונאה בבנק לאומי שוויץ

אימפלד הורשע בהונאה, מעילה, זיוף מסמכים והתנהלות לא נאותה כנגד בנק לאומי שוויץ בשנות ה-90' - מעשים שגרמו לבנק נזק הנאמד בכ-229 מיליון פרנק שוויצרי ; על 4 נאשמים נוספים בפרשה נגזרו עד שנתיים וחצי מאסר

בית המשפט המחוזי בציריך גזר היום (ב') 8 שנות מאסר על ארנסט אימפלד, שהורשע בהונאה, מעילה, זיוף מסמכים והתנהלות לא נאותה כנגד בנק לאומי שוויץ ולקוחותיו בשנות ה-90', מעשים שגרמו לבנק נזק הנאמד בכ-229 מיליון פרנק שוויצרי.

בגזר הדין נאמר כי מעשיו של אימפלד היו חמורים ביותר, פגעו פגיעה קשה בבנק ובלקוחותיו, וחומרת העונש מבטאת תפיסה זו. בהכרעת הדין צויין כי אימפלד גרם נזק אדיר לבנק וללקוחותיו, והעביר עשרות מיליוני פרנקים שוויצריים לטובת צדדים שלישיים ולחשבונו שלו.

על 4 נאשמים נוספים בפרשה, שלא נמנו על עובדי בנק לאומי שוויץ, נגזרו עונשים של עד שנתיים וחצי מאסר בפועל, וכן עונשי מאסר על-תנאי וקנסות כבדים.

ההונאה של אימפלד נתגלתה בשנת 2001. חברת הביטוח פיצתה את לאומי ב-83 מיליון פרנק שוויצרי. שאר סכום הנזק שנגרם לבנק, 146 מיליון פרנק שוויצרי, הופרש על-ידי לאומי בדו"חות הכספיים לשנים 2003-2005.

ביוני השנה הגיש הבנק תביעה אזרחית בסך 107 מיליון פרנק שוויצרי נגד אימפלד ו-4 הנאשמים הנוספים, בגין הנזקים הישירים שנגרמו לו. לאומי נאלץ לפצות את לקוחותיו בגין הכנסות שרשם הבנק מפעולות שביצע אימפלד בחשבונות הלקוחות, כך שחויבו בעמלות יתר בגין עסקאות בניירות ערך, מטבע חוץ וריבית על יתרות חובה. התביעה האזרחית צפויה להתברר בבית המשפט האזרחי בציריך.

בלאומי שוויץ אמרו היום, כי למעשי ההונאה שביצע אימפלד לפני שנים אין כל השלכה על פעילותו העסקית של הבנק כיום. הבנק חזר לפעילות רגילה, ושווי הנכסים המנוהלים שלו, נכון לסוף שנת 2007, הוא למעלה מ-6.6 מיליארד פרנק שוויצרי.