הדולר היציג נקבע מתחת ל-4 ש': ירד ב-0.9% ל-3.955 שקלים

האירו ירד ב-0.41% ושערו היציג נקבע ב-5.0092 שקלים ; פינוטק: הודעת בנק ישראל על הגדלת יתרות המט"ח - תומכת בהמשך התחזקות הדולר כנגד השקל ; איזי פורקס: הדולר שנחשב למטבע הגנתי שנוטה להתחזק כאשר זמנים קשים מגיעים, אכן התחזק חרף נתונים לא טובים מארה"ב

המסחר הבין-בנקאי במט"ח בזירה המקומית, התאפיין היום (ג') בתנודתיות. בשעות הבוקר השקל החל בהיחלשות מול שני המטבעות הזרים המובילים, הדולר והאירו. לאחר מכן נע לעבר המגמה המעורבת - התחזק מול הדולר ונחלש מול האירו. ובשעות האחרונות של המסחר הבין בנקאי, עבר למגמת התחזקות מול שני המטבעות, מגמה שנשמרה גם בקביעת השערים היציגים.

נציין כי במהלך המסחר שני המטבעות הזרים נעו מעל ומתחת רמות מרכזיות - כל מטבע והרף שלו: הדולר נסחר מעל ומתחת לרף 4 השקלים, ושערו היציג נקבע מתחתיו. האירו נסחר מעל ומתחת רמת 5 השקלים, ושערו היציג נקבע מעליו.

בזירת המט"ח הגלובלית , הדולר נסחר במגמה מעורבת מול המטבעות המובילים.

אתמול הדולר התחזק מול המטבע המקומי, אך שערו היציג נקבע מתחת ל-4 שקלים. לאחר קביעת השערים היציגים הדולר עבר להיסחר מעל הרף הזה, ובשעות הבוקר המשיך בכיוון זה, עד ששינה כיוון אל מתחתיו.

המסחר המקומי במט"ח עדיין הושפע מהגדלת יתרות המט"ח של בנק ישראל, עליה הודיע ביום ראשון, ל-40 ל-44 מיליארד דולר. בנק ישראל עידכן כי ימשיך לבצע רכישות בהיקפים של 100 מיליון דולר ביום, כך שהבנק צפוי להגיע לרמת היתרות הרצויה לו בתוך תקופה שתנוע בין חודש לשלושה חודשים.

אתמול פירסם בנק ישראל באופן רשמי את יתרות המט"ח לחודש נובמבר. הבנק המרכזי רכש בנובמבר 1.8 מיליארד דולר והיקף יתרות המט"ח מסתכם ב-36.83 מיליארד שקל - היקף יתרות המט"ח הגבוה ביותר בשנתיים האחרונות. נציין כי מאז החל בנק ישראל ברכישות המט"ח בחודש מארס, חלה עלייה של כ-25% בשערו של הדולר.

ההאטה הכלכלית בשווקים, באה לידי ביטוי בקריסה ברווחי הבנקים ברבעון השלישי. אתמול נודע כי הרווח המצרפי מפעולות רגילות של חמשת הבנקים הגדולים צנח ב-75% והסתכם ב-603 מיליון שקל. זאת בהשוואה ל-2.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה עמד הרווח מפעולות רגילות של הבנקים על 1.07 מיליארד שקל, ירידה של 83.5%.

זירת המט"ח: הדולר ירד ב-0.877% ושערו היציג נקבע ב-3.955 שקלים. האירו ירד ב-0.41% ושערו היציג נקבע ב-5.0092 שקלים.

Easy-Forex: הדולר נחשב למטבע הגנתי שנוטה להתחזק בזמנים קשים, אכן התחזק

הדולר שנחשב למטבע הגנתי שנוטה להתחזק כאשר זמנים קשים מגיעים, אכן התחזק חרף נתונים כלכליים לא טובים שפורסמו בארה"ב. התייצבות של הדולר מעל 4 שקלים יכולה לשלוח אותו במהרה לרמות של מעל ל-4.1 שקלים. שבירה של רמת 3.88 ש' כלפי מטה, תערער את התחזקות הדולר בטווח הקצר.

פינוטק: הודעת בנק ישראל תומכת בהמשך התחזקות הדולר כנגד השקל

הודעת בנק ישראל כי ימשיך לרכוש דולרים בכדי להעלות את יתרות המט"ח, נתנה דחיפה נוספת למהלך ההתחזקות של הדולר אל מול השקל. הבוקר הזוג נסחר סמוך לרמות 4 השקלים אל מול הדולר כשברקע צניחה חדה ברווחי חמשת הבנקים הגדולים בישראל. התחזקותו של הדולר בזירה הגלובלית גם היא תומכת בהמשך מסעו צפונה אל עבר רמות ה-4.1 שקלים.

[לאתר המט"ח]