סקר ZooZoo ו"גלובס": בני-הנוער מעדיפים "הישרדות" על "האח הגדול", וואלה על פייסבוק ואסם על עלית

"האח הגדול" בראש טבלת התוכניות שאין לפספס בתקופה זו, עם 20% מכלל הנשאלים - אך לעומת 49% ל"הישרדות" בסקר הקודם ; להורדת הסקר המלא

הם מעדיפים "הישרדות" על "האח הגדול", וואלה על פני פייסבוק וגוגל ואוסם על פני עלית. לפי מחקר T-report, המתפרסם היום בלעדית ב"גלובס", בני הנוער בישראל (גילאים 13-18) פונים יותר ויותר אל המיינסטרים - ופחות לקיצוניות.

להלן תקציר תוצאות הסקר. ניתוח מלא ומפורט של הממצאים - היום בעיתון "גלובס".

כמו כן, אתם מוזמנים להוריד למחשב שלכם את הסקר במלואו.

טלוויזיה: האח הקטן של "הישרדות"

החדשות הטובות עבור "קשת" הן ש"האח הגדול" והמושקע אכן תפס את מקומו בראש טבלת התוכניות שאין לפספס בתקופה זו, עם 20% מכלל הנשאלים.

יחד עם זאת, אם מציצים במחקר T-report 3, שנעשה במרץ-אפריל 2008, רואים שההפקה העברית של "הישרדות", שכיכבה אז בראש הטבלה, קטפה בשעתו 49% (!) מקולות בני הנוער. כלומר, "האח הגדול" בהחלט מעוררת עניין, אבל לא גורמת לאותה היסטריה שיצרה "הישרדות".

ובכל זאת, 45% מבני הנוער מצהירים כי "האח הגדול" היא התוכנית המדוברת ביותר במפגשים עם החבר'ה, כך שנראה כי גם אלה שאינם צופים מושבעים משתתפים בעל כורחם בדיונים על שפרה ומשפחת בובליל.

תוכנית הריאליטי "היפה והחנון" עוזרת לערוץ 10 לשמור על רלוונטיות בקרב הקהל הצעיר. גם אם לא מדובר ברמת הטירוף שאחזה בצעירים נוכח בני ישראל באיים הקריביים, הרי שכמעט 14% מהנוער בחרו בחבר'ה מהווילה באילת כתוכנית שאותה הם משתדלים לא להפסיד.

אינטרנט: וואלה, פייסבוק מאחורייך

קדחת הפייסבוק נמשכת ומתעצמת בקרב בני הנוער. בתשובה לשאלה מהו אתר האינטרנט בו מבלים הצעירים את מרבית זמן הגלישה שלהם, זינקה פייסבוק מ-6% במחקר הקודם לכ-20% במחקר הנוכחי. מי שמשלם את המחיר הגבוה ביותר על העלייה של פייסבוק הוא אתר וואלה, שירד מ-31% במחקר הקודם ל-23% במחקר הנוכחי. עדיין מקום ראשון, אין ספק, אבל רחוק מהנתונים החד-משמעיים של הסקר האחרון, אז ניצב גוגל במקום השני אחרי וואלה, עם כ-7% בלבד.

גרף

אגב, גם וואלה וגם פייסבוק נהנים מאחוזי תמיכה גבוהים יותר בקרב בנות, בעוד ש-FXP ו-Ynet חזקים יותר אצל הבנים. גם נענע10 ומקושרים פופולריים יותר אצל בנות. פייסבוק מתחזק והולך ככל שעולה גיל הנשאלים.

בכלל, אנו רואים התחזקות נוספת של הרשתות החברתיות באינטרנט. ב-Treport 3 הצהירו 61% מבני הנוער כי הם משתייכים לרשת חברתית. במחקר לפניו היו רק 37% רשומים. במחקר הנוכחי מדובר כבר ביותר מ-75%, כשהבנות מובילות את הטרנד עם 80% רישום.

מותגים: כסאות מוזיקליים בין המותגים המרכזיים

זו הפעם הרביעית במהלך השני וחצי האחרונות שאנו שואלים את בני הנוער בישראל על המותגים הנחשבים בעיניהם בתחומים שונים. בתחום האופנה וההנעלה אנו רואים שהשחקנים נשארים אותם שחקנים, אבל משחקים בינם לבין עצמם בכיסאות מוזיקליים.

לי קופר, למשל, ששלט ברשימה במחקר הראשון (קיץ 2007) עם מעל ל-18%, רושם ירידה מתמשכת ביוקרתו מול קהל הצעירים. במחקר הנוכחי נאלץ להסתפק ב-5%, אחרי שבמחקר הקודם עמד על 6% ובזה שלפניו זכה ל-7%.

נייקי, לעומת זאת, ממשיך לשמור על רלוונטיות ועל המקום הראשון בטבלה, עם 10%, בדומה למחקר הקודם, עם העדפה גברית ברורה.

במקום השני אנו מוצאים את זארה, שנבחר למותג הנחשב ביותר על-ידי כמעט 8% מהנוער. יש לציין כי רק 2% מהבנים בחרו את זארה, לעומת למעלה מ-13% מהבנות שעשו זאת.

מי שרושם עלייה ומתמקם במקום השלישי הכללי (ובמקום הראשון למותג מקומי) הוא המותג קסטרו, ששיפר את מעמדו מ-6% בשני המחקרים הקודמים ל-8% במחקר הנוכחי. נראה כי הפעילות השיווקית שהחברה עושה בתחום הצעירים, כולל הפרזנטורים הרלוונטיים, בהחלט משתלמת. במקרה של קסטרו נמצאה אינדיקציה לכך שהמותג חזק יותר אצל הבנים. Pull & Bear, לעומת זאת, אמנם זוכה רק ל-4% תמיכה אבל מעניין לראות כי כל התמיכה של המותג מגיעה מהבנות.

בתחום מותגי המזון ממשיכות אסם, עלית ומקדונלד'ס להוביל את הטבלה, רק שבמחקר הנוכחי פותחת אסם פער על פני המתחרות, עם קרוב ל-20%, לעומת 11% לעלית ו-10% למקדולנלד'ס.

ניתוח מלא ומפורט של הממצאים - היום בעיתון "גלובס".

שירות לגולשי "גלובס": אתם מוזמנים להוריד למחשב שלכם את הסקר במלואו.