הקבינט החברתי-כלכלי החליט על קידום הקמת מתקן ההתפלה באשדוד

יוטל על ועדת המכרזים הבינמשרדית להתפלת מי-ים לשקול את האפשרות להתקשר בפטור ממכרז בהסכם במתכונת BOT עם החברה הבת של מקורות להקמתו של המתקן

הקבינט החברתי-כלכלי, בראשות שר האוצר, רוני בר-און, החליט היום (ג') על קידום הקמת מתקן ההתפלה באשדוד.

נציין כי ב-1 ביוני התקבלה החלטת ממשלה בנושא משבר המים, שכללה מספר צעדים שונים, ובהם הקצאת תקציבים לפעולות המיועדות לצמצום הביקוש, עידוד החיסכון והגדלת היצע המים וכן מינוי צוות בינמשרדי שיבחן את האפשרויות לפעול לייעול וזירוז הליכים בפיתוח משק המים.

החלטת הממשלה כוללת הוראות לעניין הגדלת היצע מי-הים המותפלים, על פיה, ההיקף הכולל של מי-הים המותפלים יעמוד על 750 מלמ"ק בשנה עד שנת 2020, ומתוכם 600 מלמ"ק בשנה יושגו במהירות האפשרית.

כמויות אלה כוללות, בין היתר, את היקף מי-הים המותפלים ממתקני ההתפלה הקיימים בפלמחים, אשקלון וחדרה, שהיקפם הכולל עומד על כ-238 מלמ"ק בשנה, מתחזיות לגבי מתקן ההתפלה שיוקם באזור שורק (לאחר סיום הליכי המכרז המצויים בימים אלה בעיצומם), מהרחבתם של מתקני ההתפלה הקיימים וממתקן ההתפלה באשדוד, בהיקף של 100 מלמ"ק בשנה.

ניתוח חלופות שונות להקמת מתקן ההתפלה באשדוד, או להגדלת היצע המים בדרכים אחרות על-ידי מנהל רשות המים, הביא למסקנה כי החלופה המוצעת לעניין הקמתו של מתקן ההתפלה באשדוד באמצעות התקשרות עם המדינה בהסכם BOT היא החלופה המהירה והוודאית ביותר שתביא את כמות המים הגדולה ביותר בלוחות הזמנים הקצרים ביותר.

לאור זאת ובשל המשבר הקשה והמתמשך במשק המים, הוחלט להטיל על ועדת המכרזים הבינמשרדית להתפלת מי-ים לשקול את האפשרות להתקשר בפטור ממכרז בהסכם במתכונת BOT עם החברה הבת של מקורות להקמתו של מתקן ההתפלה באשדוד.