מיישר קו עם המציאות: עמית ברגר מקצץ בעלות שכרו באנטר הולדינגס מ-170 אלף שקל בחודש ל-22.5 אלף שקל

מדובר בקיצוץ של 85% בשכר, כ-144.5 אלף שקל בחודש, עד מאי 2009 ; ברגר כבר קיצץ מיליון שקל משכרו ביוני האחרון; שכרה של המנכ"לית עדי בלומנפלד יקוצץ ב-65% ; אג"ח ב' של החברה נסחרת בתשואה שנתית נטו של 731.4% לפדיון והמניה צנחה ב-93.9% מתחילת השנה

לרשימה ההולכת וגדלה של בעלי עניןי ונושאי משרה המקצצים את שכרם מתווסף היום עמית ברגר. ברגר מקצץ 85% משכרו באנטר הולדינגס , כך עולה מדיווח של מנכ"לית החברה, עדי בלומנפלד-פנחס, לבורסה לפני דקות אחדות. ברגר, נזכיר, כבר קיצץ מיליון שקל משכרו ביוני האחרון. גם שכרה של המנכ"לית יקוצץ ב-65%.

"נוכח מצבה הפיננסי, יו"ר דירקטוריון החברה שהינו גם בעל השליטה בה, בהחליט ביוזמתו על קיצוץ נוסף בשכר העבודה שלו בשיעור של כ-85% ביחס לשכר העבודה", לשון הודעת החברה לבורסה. "עוד יצוין, כי לאור המשבר הכלכלי העולמי והקושי בגיוס הון הנובע מכך ולאור הצמצום בהיקף הפעילות של החברה כפועל יוצא ... החליט דירקטוריון החברה להתאים את היקף משרתו ... בהתאם להסכם ההעסקה עמו כך שיעניק לחברה שירותים כפי שידרשו, מעת לעת, ובהתאם לצרכיה".

אנטר הולדינגס היא חברת השקעות והחזקות המעניקה שירותים פיננסיים בתחומי שוק ההון. לחברה גירעון בהון העצמי בסך 53.8 מיליון שקל. מניותיה של החברה נסחרות בבורסה בתל-אביב לפי שווי-שוק כולל של 3.43 מיליון שקל, לאחר שהמניה איבדה 93.9% מערכה מתחילת השנה.

מדו"חות החברה השנתיים ל-2007 עולה, כי עלות שכרו החודשי של ברגר נאמדת ב-170 אלף שקל, מה שגוזר לשווי הקיצוץ סכום של 144.5 אלף שקל בחודש - לעלות חודשית של 25.5 אלף שקל בחודש בלבד.

ב-15 ביוני האחרון הודיעה אנטר הולדינגס על מבנה הוצאות הנהלה וכלליות מעודכן, שכלל הפחתה של שכר העובדים ובעל השליטה בחיסכון מצרפי של מיליון שקל מתחילת יוני ועד סוף 2008.

יצוין, כי על-פי הסכם ההעסקה, זכאי ברגר גם לתשלום בונוס שנתי לפי שיקול דעת הדירקטוריון שבראשותו. הסכם ההעסקה עם ברגר חודש ביולי האחרון לשנתיים נוספות. מדו"חותיה של טיב טעם, יצוין, עולה כי ההפסד הרבעוני ברבעון השלישי הסתכם ב-51.56 מיליון שקל, פי 2.39 מההפסד ברבעון המקביל אשתקד. לחברה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך 10.84 מיליון שקל ברבעון.

לאחר שמכרה באחרונה את אחזקותיה בבית ההשקעות פרפקט לקמור , נותרה היום אנטר הולדינגס עם אחזקה בחברת המזון טיב טעם שעדיין אינה מניבה רווחים ודיבידנדים לבעלי המניות, ואחזקה של אחוזים בודדים בבית ההשקעות פריזמה, אותה לא הצליחה החברה למכור בזמן הקרוב לקרן מרקסטון, בעלת השליטה.

לאנטר הולדינגס שתי סדרות אגרות חוב הנסחרות בבורסה שאינן מדורגות וצמודות למדד המחירים לצרכן. ערכן הנקוב מסתכם ב-156.8 מיליון שקל אולם שווי השוק שלהם עומד על 26 מיליון שקל בלבד - 16.6% ממנו. הדבר בא לידי ביטוי בתשואות התלת-ספרתיות שמגלמים שערי הסדרות: 102.7% במקרה הטוב ו-731.4% במקרה הפחות טוב, כשמדובר בתשואות שנתיות נטו לפידיון. זאת, מול ריביות שנתיות קבועות בשיעור 7.5% וחרף מח"מ קצר (0.79-1.46 שנים נטו לפידיון).

אנטר הולדינגסאנטר הולדינגס