YouTube מעניק במה חדשה גם למוזיקאים קלאסיים

קורא למוזיקאים קלאסיים מכל רחבי העולם להעלות לאתר שני סרטונים בהם הם מפגינים את כישרונם בנגינה ; המנצחים בתחרות, שייבחרו ע"י גולשי האתר, יוזמנו לנגן בקונצרט מיוחד באולם הקראנגי הול בניו-יורק

אתר שיתוף סרטוני הווידיאו YouTube, הנמצא בשליטתה של ענקית האינטרנט גוגל , מנסה להוציא את המוזיקה הקלאסית מאולמות הקונצרטים המעונבים ולקרבה אל הציבור הרחב. לשם כך, יצא אתמול (ב') האתר בהכרזה על תחרות הקוראת למוזיקאים קלאסיים מכל רחבי העולם להעלות לאתר שני סרטונים בהם הם מפגינים את יכולתם וכישרונם בנגינה. המנצחים בתחרות, שייבחרו על-ידי גולשי האתר, יוזמנו לנגן בקונצרט מיוחד באולם הקראנגי הול בניו-יורק.

את המוזיקאים שיעלו לשלבים הסופיים של התחרות יבחר פאנל של שופטים מהתזמורות המובילות בעולם, ביניהן התזמורות של לונדון, ברלין, ניו-יורק סידני והונג-קונג. לאחר המיונים הללו תהיה ההצבעה פתוחה לכלל הגולשים באתר.

על המוזיקאים המתחרים להעלות לאתר סרטון וידיאו בו הם מנגנים את האינטרפטציה האישית שלהם ליצירה מקורית מאת המלחין הסיני המודרני טאן דון, שהלחין גם את פסקול הסרט זוכה פרס האוסקר "נמר, דרקון". בסרטון השני שעל המתמודדים להעלות לאתר הם מתבקשים להפגין את יכולותיהם המוזיקליות והטכניות בנגינת יצירה לפי בחירתם.

"YouTube הוא הבמה הגדולה ביותר בעולם, ואני מאוד מעוניין לצפות בגאונים המוזיקלים האלמונים של העולם מעניקים עליה פירוש ליצירתי", אמר טאן דון.

את הסרטונים יש להעלות לאתר עד ה-28 בינואר 2009, הגולשים יוכלו להצביע עבור המתמודדים הסופיים בין התאריכים 14-22 בפברואר, והזוכים בתחרות יוכרזו ב-2 במארס.

הזוכים המאושרים יוטסו לניו-יורק, שם ישתתפו בסדנת אמן בת 3 ימים בהנחיית המנהל המוזיקלי של התזמורת הסימפונית של סן-פרנסיסקו, מייקל טילסון תומס, הפסנתרן הסיני הידוע לאנג לאנג ומוזיקאים מובילים נוספים. הקונצרט החגיגי בהשתתפותם ייערך ב-15 באפריל בקראנגי הול.

ב-YouTube, שלפי ההערכות אמור להכניס לגוגל 200-250 מיליון דולר השנה, השיקו באחרונה מספר מיזמים שמטרתם להגדיל את רווחיות האתר, ביניהם שידור סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה באורך מלא ושידור אירועים חיים באמצעות האינטרנט.