כאילו לא חסרות צרות לענף הטקסטיל: 50 עובדי בגיר בקריית-גת יפוטרו

במסגרת רה-ארגון הועברו סמכויות ותפקידים מישראל לאתרי הייצור בחו"ל ; נשקלת אפשרות לסגור את הפעילות בירדן

חברת הטקסטיל בגיר גרופ, הנמצאת בבעלות בי.ג'י.איי של צביקה בארינבוים, קרן פימי ועופר גלבוע, מפטרת בימים אלה 50 עובדים, כרבע מכלל העובדים המועסקים במפעל בקריית-גת. עוד נודע כי נשקלת האפשרות לסגור את פעילות החברה בירדן.

באפריל האחרון סגרה בגיר את חברת הבת, פולגת טקסטיל, ופיטרה את כל עובדיה. בכך מצטמקת עוד יותר קריית הטקסטיל בקריית-גת שכללה עד לפני כשנה את פולגת ג'ינס, פולגת טקסטיל ובגיר. מפעל פולגת ג'ינס נסגר ראשון, לאחריו הגיעה באפריל האחרון הקריסה של פולגת טקסטיל וכעת, פיטורי עובדים במפעל בגיר עצמו. יש לציין כי בשנים האחרונות עבר הייצור של בגיר אל מחוץ לגבולות ישראל, כשבארץ נשארו בעיקר מחלקות המכירה, המחשוב, הכספים, המו"פ והעיצוב, כמו גם עובדים בדרגי הביניים בעלי התמחויות מקצועיות בענף הטקסטיל.

ל"גלובס" נודע כי הפיטורים נובעים בחלקם ממהלך של רה-אירגון בחברה, שכולל טיפול בשרשרת האספקה של בגיר. במסגרת המהלך הועברו סמכויות ותפקידים שנשארו במפעל בישראל לאתרי הייצור של החברה ברחבי העולם. כך למשל, עברו פונקציות רכש עבור המזרח הרחוק בסמוך למשרדי החברה בסין ואף חלק מהמו"פ של החברה.

פגיעה נוספת ספגה החברה כתוצאה מהמשבר הכלכלי העולמי. 40% מפעילות החברה מתנהלת מול בריטניה הנמצאת במשבר עמוק ביותר. על פי נתוני מכון הייצוא, בריטניה הסבה פגיעה קשה ביותר לייצוא הישראלי וצפויה ירידה של כ-40% בהיקף.

בגיר הקטינה את הנזקים בחברה עקב הגנות מטבע שערכה, אולם כעת היא נמצאת בהליך של העלאת מחירים על מנת לפצות על פערי המטבע. עם זאת, נודע כי המכירות של בגיר בשנה הנוכחית צפויות להיות טובות יותר מהשנה שעברה.

בגיר גרופ נמצאית בבעלות קרן פימי (50%), חברת בי.ג'י.איי בבעלות צביקה בארינבוים (45%) ועופר גלבוע (5%). החברה מייצרת בעיקר בסין, במצרים ובירדן בבעלות מלאה ובמיזמים משותפים היא מייצרת גם בהודו ובוויטנאם. לחברה משרדים בישראל, בניו יורק, בלונדון, בגרמניה ובשוויץ.

מבגיר נמסר בתגובה כי "המשבר העולמי פגש את בגיר כשהיא מוכנה. כבר לפני שנה החלה בגיר בתהליך של רה-ארגון שביצועו החל בתחילת השנה והשלמתו מואצת בימים אלה. בנושא המפעל בירדן בגיר מכחישה את הידיעה.

"בגיר רואה במשבר הכלכלי הזדמנות כלכלית. רבים מלקוחותיה באנגליה מעדיפים את בגיר בשל חוסנה, מוצריה החדשניים והמערך הגלובלי הייחודי שלה על פני מתחרים מתוחכמים פחות".