מצטרפים לגל: במקום לפטר עובדים - מנהלי תפרון ועובדיה יקצצו בשכרם

המנכ"ל, עדי ליבנה, יקצץ 15% משכרו: "מקווה שהמצב יחזור לקדמותו ברגע שנתייצב ונעבור לרווח"

בניסיון למנוע פיטורים, ההנהלה והעובדים במפעל תפרון מפחיתים את שכרם. כך נודע ל"גלובס". המנכ"ל החדש של תפרון, עדי ליבנה, קיצץ את שכרו ב-15%, כמו יתר חברי ההנהלה הבכירים. שאר עובדי החברה הורידו שכר בצורה מדורגת, כשמתחת לסף שכר מסוים לא היתה הורדה כלל.

תפרון נמצאת בימים אלה בתהליך התייעלות משמעותי הנוגע בעיקר להיבטי הייצור התיפעול ופיתוח המוצרים ואבטחת האיכות בחברה. לדברי המנכ"ל עדי ליבנה, שנכנס לתפקידו בספטמבר האחרון, "העדפנו לעשות הפחתת שכר מדורגת מאשר לפטר. אני מקווה שהמצב יחזור לקדמותו ברגע שנתייצב ונעבור לרווח". עוד אמר ליבנה כי "אנחנו צופים כי סך המכירות יהיה גבוה ביחס לשנה שעברה וצבר ההזמנות שלנו הוא חיובי".

תפרון עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק בגדי ספורט, הלבשה תחתונה ובגדי ים בטכנולוגיית אל-תפר ובין לקוחותיה נמצאות חברות בינלאומיות כמו נייקי, ויקטוריה סיקרט, גאפ, דולצ'ה גבנה ועוד. ברבעון השלישי של השנה, החברה הנסחרת בארץ ובארצות הברית דיווחה על הפסד תפעולי של 6.8 מיליון דולר והפסד נקי שהסתכם ב-5.6 מיליון דולר וזאת עקב השחיקה המשמעותית בשערו של הדולר לעומת השקל ומחיקת מלאי "מת" שנותר מעונות קודמות. ההכנסות של תפרון עלו ב-26.1% והסתכמו ברבעון השלישי ב-38.3 מיליון דולר.

בישראל מועסקים קרוב ל-1,200 עובדי תפרון, מתוכם 850 עובדים במפעל באזור תעשיה שגב. אתרי יצור נוספים נמצאים בירכא, בירדן ובנוסף קבלני משנה במזרח הרחוק. לחברה משרדים גם בניו יורק ובפורטלנד.