לשכת עורכי הדין מבקשת מהשר פרידמן להקים ועד מחוז מרכז בלשכה

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין אימץ ברוב דעות את הצעת ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, לפנות לשר המשפטים בבקשה לפעול לתיקון חוק הלשכה, כך שיוקם מחוז חדש בלשכה - "מחוז המרכז"

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין אימץ ברוב דעות את הצעת ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, לפנות למשרד המשפטים ולשר המשפטים בבקשה לפעול לתיקון חוק הלשכה, כך שיוקם מחוז חדש בלשכה - "מחוז המרכז".

הוועד המרכזי הורה בהחלטתו למנכ"ל הלשכה לקדם את חקיקתו של תיקון חוק הלשכה אל מול משרד המשפטים והכנסת, ולפעול להכנתם של כללים מתאימים בהתאם, לצורך אישורם במועצה הארצית של הלשכה עוד במהלך שנת המשפט הנוכחית.

ראש הלשכה הדגיש את חשיבות הקמת מחוז מרכז של הלשכה לצידו של בית המשפט המחוזי החדש במחוז מרכז, שייתן מענה ושירותים שוויוניים לחברי הלשכה בערים מחוץ לתל-אביב, ובכלל זה ראשון-לציון, פתח-תקווה, לוד, רמלה, נתניה, רעננה, כפר-סבא וכו'. זאת, כפי שמחוז הדרום של הלשכה נותן מענה לחברים מאשדוד ועד אילת ומחוז הצפון של הלשכה נותן מענה לחברים בנצרת, בית-שאן, צפת, קריית-שמונה וכו'.

יו"ר ועד מחוז תל-אביב והמרכז, עו"ד דורון ברזילי, אמר בתגובה כי "מדובר בהחלטה שהינה המשך ישיר להתנכלות השיטתית של ראש הלשכה למחוז תל-אביב והמרכז והעומד בראשו, על בסיס טעמים לא ענייניים והתחשבנות אישית, וזאת על גבם של חברי המחוז ותוך פגיעה בהם ובנציגיהם שנבחרו בצורה דמוקרטית".

לדברי ברזילי, משמעות ההצעה היא "בזבוז מיותר של מיליוני שקלים בשנה", המהווה "המשך להתנהלותו הפזרנית של גיא-רון".

ברזילי הביע ביטחון שהשר פרידמן לא ישעה לבקשת הלשכה, אותה הגדיר "מיותרת ופוליטית", וכן שעורכי הדין בערי המרכז ייאבקו בהחלטה.