החולשה של סקטור הרכב היפני פוגעת קשות ביצרניות הפלדה: מתכננות לסגור 7 כבשנים כבר בחודש הקרוב

[לאתר חוזים עתידיים] [לשווקים בעולם] קוב סטיל ניפון סטיל ו-JFE הולדינגס הודיעו כי הן מתכננות להקפיא זמנית את פעילות הכבשנים בשל ירידה חדה בביקושים ; עליות באסיה

יצרניות הפלדה היפניות, קוב סטיל , ניפון סטיל ו-JFE הולדינגס מתכננות להקפיא זמנית את פעילות הכבשנים בשל ירידה חדה בביקושים, בעיקר מקרב יצרניות הרכבים היפניות. החברות עשויות להכריז על המהלך כבר בחודש הנוכחי.

JFE הולדינגס מתכננת לסגור זמנית ובהדרגה את הפעילות של שבעה כבשנים בקורשיקי, אוקיימה, פוקיימה והירושימה.

קוב סטיל מתלבטת האם לסגור את אחד משלושת הכבשנים בקוב וקקוגווה. ניפון סטיל עשוייה לדחות את ההפעלה מחדש של הכבשן שבאויטה.

יצרניות הפלדה מפסיקות את הפעילות של כבשנים לעתים רחוקות בלבד, מכיוון שהפלדה שנשארת בכבשן עלולה להתקרר ולהקשות על הפעלתו מחדש. עיתון ה"ניקיי" מדווח כי יצרניות הפלדה המובילות לא הפסיקו את פעילות הכבשנים כבר יותר משבע שנים.

המהלכים המתוכננים של יצרניות הפלדה היפניות התגבשו הם תגובה ישירה לירידה חדה בביקושים בקרב יצרניות הרכב היפניות שרשמו ירידה של יותר מ-30% בהיקף המכירות לשוק האמריקני המקרטע.

טויוטה , אשר נחשבה עד לא מזמן לחברה היציבה ביותר מבחינת הביקושים של הקהל האמריקני רשמה ירידה של 33.9% במכירותיה ביחס לתקופה המקבילה. המכירות של ניסן והונדה הצטמצמו בכ-31% ברבעון.

יצרנית המכוניות הונדה יורדת בחדות בטוקיו לאחר שהודיעה על כווונתה לגנוז את תוכניות להתרחבות בחו"ל. בין התוכניות שבוטלו או נדחו; פרוייקט התרחבות בתורכיה ובניית מפעל שני בהודו.

אתמול (ג') פרסמו יצרניות כלי הרכב האמריקניות את נתוני המכירות לחודש נובמבר שהיו חלשים מהתחזיות המוקדמות, וזאת בעוד מנהליהם שבים לקונגרס בבקשה לסיוע בהיקף של 25 מיליארד דולר לתעשייה הכושלת, אשר השנה הינה הקשה ביותר שחוותה ב-25 השנה האחרונות.

[לאתר חוזים עתידיים]