מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר: "בשנים הקרובות לא צפויה לקום תחרות אמיתית לחברת החשמל"

לסקר בכנס החשמל השנתי באילת: "העובדה שהמדינה לא מזרימה לנו הון היא לא התנהגות נאותה של בעלי המניות, אבל אנחנו חייבים להראות לרגולטור שאנחנו עושים הכל כדי להתייעל" ; שלח מסר לעובדים: "גם עם פחות כוח אדם אפשר לבצע את כל המשימות ולהישאר עם רווח"

"עדיף שינוי מבני לא מושלם ולא אופטימלי, מאשר להישאר במצב בו בעל המניות הנוכחי (המדינה - ל.ב) של החברה חונק אותה בכל הזדמנות", כך אמר היום (ד') מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, בכנס החשמל השנתי באילת. לסקר העריך כי למרות מאמצי הממשלה לעידוד היצרנים הפרטיים, בטווח הקצר לא צפויה לקום תחרות לחברת החשמל, בין השאר, בגלל בעיית היעדר זמינות של גז טבעי.

"בשנתיים-שלוש הקרובות אני לא רואה תחרות לחברת החשמל, אולי איפה שהוא לקראת שנת 2014-2015 יקום שחקן רציני", אמר לסקר. עם זאת, הוא הדגיש כי החברה מתכוונת ליישם את השינוי הארגוני ולהתייעל בכוח אדם, גם אם לא תהיה תחרות.

לסקר ציין כי המשימה המרכזית שלקח על עצמו בתקופה הקרובה היא ליישם את תוכנית "מצפן" לשינוי ארגוני בחברת החשמל, שבמסגרתה מתוכננים 2,000-2,500 עובדים לפרוש מהחברה. "העובדה שהמדינה לא מזרימה לנו הון היא לא התנהגות נאותה של בעלי המניות, אבל אנחנו חייבים להראות לרגולטור שאנחנו עושים הכל כדי להתייעל", אמר לסקר.

בהתייחסו לקיצוץ המתוכנן במספר העובדים, הודה לסקר כי קיים עודף כוח אדם בחברת החשמל, "גם עם כוח אדם פחות ממה שיש היום אפשר לבצע את כל המשימות ולהישאר עם רווח בתוך החברה. ברגע שהחברה תתייצב עם מספר עובדים נכון זה יהיה הביטחון התעסוקתי הגדול ביותר לעובדי החברה, וכל הדיבורים על חוסר התייעלות ירדו מהפרק. העובדים שיישארו בחברה אחרי השינוי הארגוני יהיו בה לשנים ארוכות".