עשרות פעילי ימין פונו מבית שפירא בחברון

הבית נאטם ב-2006; פרס: האלימות בעיר גורמת נזק אדיר למדינת ישראל

שוטרי יס"מ נכנסו היום (ד') לבית שפירא בחברון, שפונה בעבר, ופינו עשרות פעילי ימין שפרצו לבית כדי ליישבו מחדש. 20 בני נוער עוכבו לחקירה, והועברו למטה מרחב חברון של המשטרה.

המתנחלים טוענים כי בית שפירא, מבנה בן שלוש קומות, נרכש ע"י היישוב היהודי בחברון. הבית נאטם, בהחלטת בג"ץ, במאי 2006. היום הגיעו למקום הפעילים ונכנסו לבית. אחריהם הוזעקו עשרות שוטרי יס"מ, שפרצו לפנותם.

השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, שיגר היום אזהרה למתפרעים בחברון. "הנחיתי את המשטרה לפעול בתקיפות", אמר היום (ד') בביקור בבית החולים העמק בעפולה, שם מאושפז השוטר אלון חזן, שנפצע קשה בתאונת דרכים.

"יש לנו בעיר 400 שוטרים שפועלים עם צה"ל", אמר. "כל מי שחי בעיר או מגיע לשם, כפוף לחוק. אין הבדל בין חברון למקום אחר. מי שלא יבין זאת ילמד על בשרו: בחקירות משטרה, העמדות לדין והבאה לדיונים בבית משפט".

נשיא המדינה שמעון פרס ורה"מ אהוד אולמרט גינו היום את האלימות של אנשי הימין בחברון בטקס האזכרה לראש הממשלה הראשון, דוד בן-גוריון: "מה שקורה בחברון הוא נזק אדיר למדינה", אמר פרס. "מי שמיידה אבן לחייל, כאילו יידה אבן לעבר ישראל ופגע בלבה. וצריך להפסיק זאת מיד".

אולמרט: "הרצון להשאיר חותם של נוכחות יהודית בעיר מובן, אבל אינו חזק מהחלטת בית המשפט. משהחליט בג"ץ כי יש לפנות בית מבנייניה, הוא יפונה. לא אתן להרים יד על הדמוקרטיה בישראל".

המשטרה עצרה הלילה שלושה פעילי ימין בחשד שיידו אבנים אל כוח מג"ב בעיר. 30 פעילים יידו אבנים אל הכוח. לא היו נפגעים.

המהומות על רקע פינויו הצפוי של בית המריבה בחברון גורמות למועצת יש"ע לצאת נגד הנוער האלים ומוביליו. יו"ר המועצה, דני דיין, תקף את ראש מועצת קדומים לשעבר, דניאלה וייס, שלדבריו "הופכת את יש"ע בתודעה למערב פרוע שאיש לא ירצה שיהיה חלק ממדינתו". *