טבע הוציאה 570 אלף דולר על לובינג ברבעון השלישי

עבור הרבעון השלישי מתחילת השנה הגיעה ההוצאה של טבע על לובינג בארה"ב ל-1.7 מיליון דולר

זירת המאבק בין יצרניות תרופות המקור (חברות אינובטיביות) לבין החברות הגנריות, כוללת הרבה כסף ומאמצים שמושקעים בפעילות לובינג (שדולה) בארה"ב. במסגרת ניסיונות השכנוע, הוציא איגוד החברות הגנריות סכום של כ-507 אלף דולר על פעילות לובינג ברבעון השלישי של השנה, כשבמקביל הוציאה חברת התרופות הגנריות הגדולה ביותר בעולם, טבע , לבדה עוד 570 אלף דולר על לובינג - סכום גבוה יותר מזה שטבע הוציאה ברבעון הקודם, אך נמוך מהרבעון הראשון.

בסך הכל מתחילת השנה, הגיעה ההוצאה של טבע על לובינג ל-1.7 מיליון דולר. כך עולה מדיווחים שהועברו לרשויות האמריקניות, ונתונים שמתפרסמים באתר של OpenSecret, ארגון עצמאי שעוקב אחר תרומות לפוליטיקאים והוצאות שקשורות ללובינג.

טבע, והאיגוד של החברות הגנריות, עסקו בפעילות לובינג בקונגרס, בסנאט, במינהל המזון והתרופות (FDA) וברשויות אמריקניות נוספות, כשעל הפרק: קידום החקיקה בתחום הביוגנריקה, שלפי ההערכות תתבצע במהלך שנת 2009. בנוסף, טבע פעלה גם בתחומים שקשורים לפטנטים ולמסחר.

הסכומים שהוציאה טבע מחווירים לעומת הסכומים שהחברות האינובטיביות מוציאות על לובינג. בפייזר , לדוגמה, מדובר על סכום של למעלה מ-3 מיליון דולר ברבעון השלישי; ג'ונסון אנד ג'ונסון הוציאה 1.5 מיליון דולר; במרק מגיע הסכום ל-1.1 מיליון דולר; ואלי-לילי הוציאה לא פחות מ-3.3 מיליון דולר על פעילות לובינג.

טבע, בניהולו של שלמה ינאי, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של 33.1 מיליארד דולר. בחירתו של ברק אובמה הדמוקרטי לנשיא ארה"ב אמורה להיטיב עם הגנריקה, מכיוון שבאופן מסורתי המפלגה הדמוקרטית נחשבת ליותר פרו-גנרית מהמפלגה הרפובליקנית. גם המשבר הכלכלי העולמי תורם לכך שארה"ב נוטה כיום יותר לגנריקה, מכיוון שתרופות גנריות זולות יותר מתרופות המקור ולכן פחות מכבידות על התקציבים.

ההערכות הן שהחקיקה הביוגנרית תיטיב עם החברות הגנריות, אך עד שזה יקרה, סביר להניח שלקראת ההכרעה תגבר גם פעילות הלובינג של שני הצדדים - האינובטיבי והגנרי.

טבעטבע