ראובני-פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי הסכימו על מינוי השופט בדימוס בעז אוקון כבורר ביניהם

בתגובה להודעה זו הוציא השופט נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט אורי גורן, צו על הפסקת ההליכים בתיק

משרדי הפרסום המתחרים ראובני-פרידן ושלמור-אבנון-עמיחי הודיעו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי הושגה ביניהם הסכמה למינוי של השופט (בדימוס) בעז אוקון (בעל טור ב"ידיעות אחרונות") כבורר להכרעה במחלוקות ביניהם, ולפיכך מתייתר הצורך בבירור הבקשה שהגישה ראובני-פרידן למנות את רו"ח גד סומך כבורר בסכסוכים שנתגלעו בין הצדדים. בתגובה להודעה זו הוציא השופט נשיא בית המשפט המחוזי, השופט אורי גורן, צו על הפסקת ההליכים בתיק.

בפנייה לביהמ"ש טען ראובני פרידן, כי בהסכם המייסדים ממאי 2005, שעל פיו הקימו הצדדים חברה בבעלות משתופת ששמה יונייטד-מדיה, נכללה התניית בוררות ברורה ומפורשת לפיה כל סכסוך ו/או חילוקי דיעות בין הצדדים להסכם יועבר להכרעת בורר ואולם המשיבה מנסה לחמוק מהתנייה זו וחזרה בה מהסכמתה לקיום הליכי בוררות. לטענתם, המשיבה טענה כי בשל טענות תרמית וקשירת קשר שהועלו על ידי ראובני פרידן במסגרת הבקשה למתן צו מניעה זמני האוסר על המשיבה להעסיק את אורן יוניוב, מנכ"ל יונייטד מדיה בעבר, כמנכ"ל ראובני פרידן במשך תקופה של שנתיים לאחר תום התקשרותו עם יונייטד מדיה, עומדת המשיבה על קיום הליכים בפני ביהמ"ש.

תחילה הסכימה שלמור אבנון עמיחי למינוי של השופט בדימוס תאודור אור כבורר בינה לבין ראובני פרידן, ואולם זו טענה כי אף שהיא סבורה שאור הינו מטובי הבוררים ואין מחלוקת לגבי כישוריו והתאמתו העקרונית לשמש כבורר, הרי שבנסיבות ענייננו, שנוצרו כתוצאה מפעולותיה והתנהלותה של שלמור אבנון עמיחי, לא תוכל ראובני פרידן להסכים למנותו כבורר.

לדברי ראובני פרידן, המשיבה פעלה למנות את תאודור אור כיועץ משפטי לחברת יונייטד מדיה, ועתה היא מנסה לכפות הלכה למעשה את מינויו של אור כבורר מבלי לקבל תחילה את התייחסותה של ראובני פרידן לכך. עתה הודיעו הצדדים על הסכמתם למינויו של השופט אוקון כבורר להכרעה במחלוקות ביניהם. (בש"א 19197/08.