הפעילות השיווקית למותג AXE - המדוברת ביותר ברשת

קבוצת המעודדים עם הפונפונים במדי צה"ל, שהופיעו במשחקה של הפועל ירושלים, גרמה לכמות השיחות הגדולה ביותר ברשת

הפרסומות של יוניליוור לסבוני AXE באמצעות מק'אן דיגיטל והקמפיין של פלאפון בכיכובה של נינט, באמצעות באומן-בר-ריבנאי, הן הפרסומות המדוברות ביותר ברשת השבוע - כך עולה מנתוני Twisted Fly- חברה לניתוח אסטרטגי של תוכן גולשים ברשת.

בישראל של 2008 כ-800,000 גולשים כותבים, המעלים פוסטים לרשת. Twisted Fly מאתרת את שיחות הגולשים בנושאים שונים, ומנתחת אותן איכותנית, כמותית ואסטרטגית.

מהנתונים עולה כי הפרסומת של יוניליוור לסבוני AXE מחזיקה ב-24% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת. מעט אחריה, הפרסומת של פלאפון עם 23%.

המובילות של שתי הפרסומות באה לידי ביטוי לא רק במונחי היקף השיחה שיצרו ברשת (מספר הפוסטים שנכתבו על כל אחת מהפרסומות), אלא גם במונחי מספר המשתתפים ומספר הדיונים (שיחות) שהצליחו למשוך ולייצר.

הבולטות של הפרסומת לסבוני AXE ראויה לציון, שכן הקמפיין של AXE הוא קמפיין גרילה במהותו, שהופץ בעיקר באינטרנט, ונתמך בפעילות שטח; בעוד שהפרסומות האחרות שודרו באופן מסיבי באמצעי המדיה המסורתיים, ובעיקר בטלוויזיה.

אפקט "הידבקות"

קמפיין AXE לא רק זכה להיקף השיחה הגבוה ביותר, אלא גם היה בעל אפקט ה"הידבקות" החזק ביותר ("הידבקות" נמדדת ביכולת של הקמפיין לחולל שיחות בעלי מספר משתתפים גבוה יותר). כך למשל, הפרסומת של AXE הניבה מספר דיונים נמוך מזה של הפרסומת של פלאפון, ועדיין הצליחה למשוך את אותו מספר משתתפים.

מחולל השיחה העיקרי השבוע (88% מהיקף השיחה על הקמפיין), היה פעילות שטח של המותג מעולם האופליין: קבוצת "החיילים עם הפונפונים" יצאה מהרשת, ועלתה כלהקת מעודדים במשחק כדורסל במלחה.

כתוצאה מכך, קבוצת הפועל ירושלים קיבלה אזהרה מצד מנהלת הליגה (שמחייבת את הקבוצות להציב מעודדות אך לא מעודדים), מה שהביא לשיחה רחבת היקף בנושא המותג בקרב חובבי הספורט. נושאי השיחה על הפרסומת נסובו סביב שני נושאים מרכזיים: ייצוגם של הומוסקסואלים בתקשורת ושאלת השימוש במדי צה"ל בפרסומת - ראוי או לא.