שר הביטחון, ברק על המהומות בחברון בהן נפצעו כ-20 איש: המרחק בימים האחרונים מאנרכיה גמורה היה כחוט השערה"

(עדכון) הושלם הפינוי של בית המריבה בחברון אך הרוחות עדיין סוערות בעיר שהוכרזה כשטח צבאי סגור ; "אין ברירה לשר הביטחון בישראל אלא כי ביטחון המדינה והאזרחים ישמר בכל עת, בלי זה אין לנו מדינה" ; "שרותי הביטחון פעלו כמתחייב במדינת חוק"

שר הביטחון , ברק כינס מסיבת עיתונאים הערב על רקע המהומות בחברון. כוחות הביטחון סיימו את פינוי בית המריבה אך העיר הוכרזה כשטח צבאי סגור והמהומות בה נמשכות. ברק אמר כי שרותי הביטחון פעלו היום כמתחייב במדינת חוק, מה שעמד היום למבחן הוא יכולתה של המדינה לאכוף את חוקיה ומרותה על אזרחיה. ברק שיבח את פעילותו של צה"ל וכוחות הביטחון באיזור. וציין לטובה גם את פעילותו של צה"ל בעונת מסיק הזייתים האחרונה.

לטענה כי ברק עשה שימוש בפינוי זה לצרכיו הפוליטיים, ברק ענה "אין לטענות האלה שום שחר" והוסיף: "אין ברירה לשר הביטחון בישראל אלא כי ביטחון המדינה והאזרחים ישמר בכל עת, בלי זה אין לנו מדינה - המרחק בימים האחרונים מאנרכיה גמורה היה כחוט השערה".

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת) הושלם הפינוי של בית המריבה בחברון באמצעות מאות שוטרי יס"מ. נכון לעכשיו, דווח על 20 פצועים קל, מתוכם לפחות אחד אשר פצוע במצב קשה. המשימה של כחות הביטחון כעת היא למנוע חזרת המפונים אל תוך הבית.

בני הנוער ופעילי הימין בבית הופתעו מהתחלת הפעולה, שכן המתנחלים במקום העריכו כי יתבצע בלילה. חלק מהדיווחים ציינו כי ישנם בני נוער ניסו למנוע מכוחות הביטחון להיכנס לבית. להערכת מערכת הביטחון, נמצאו בבית כ-200 אנשים, חלק גדול מהם התבצרו על הגג. משרד הביטחון מסר כי הפינוי בוצע לאחר שמוצו כל הניסיונות להגיע להסכמה.

על פי הדיווחים, השוטרים עומדים כעת חסרי אונים מול בני הנוער היושבים על הכביש ומטיחים בהם אשמות.

חברון פינוי בית המריבה צלם: ערוץ 2

נציין, כי שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש הבוקר עם נציגי מוצעת יש"ע, שביקשו ממנו לדחות את הפינוי. ברק ציין כי המחלוקות יידונו רק לאחר הפינוי. בנוסף, נפגש שר האוצר עם עם הרב משה לוינגר. ההחלטה התקבלה בשיתוף כל מערכת הביטחון לאחר שכל ניסיונות המו"מ עם אנשי חברון נכשלו. נראה כי מערכת הביטחון הצליחה "להרדים" את יושבי הבית באמצעות דיבורים על מו"מ ודיאלוג.

חברון פינוי בית המריבה צלם: ערוץ 2

לפני כשבועיים קבע בג"ץ כי יש לפנות את המקום עד שיתברר מי הבעלים החוקיים שלו. המתנחלים טוענים שקנו את הבית כחוק, בעוד שהפלסטיני שמכר אותו לכאורה מכחיש. בפסק הדין נקבע, כי עד שיתברר עניינו בערכאה המחוזית, תיקח המדינה אחריות על הכנס.