האקזיט של משפחת ניב: פז רכשה את תחנת "הסיירים" ב-70-80 מיליון שקל

פז הסיירים נחשבת לאחת התחנות הגדולות והרווחיות בארץ ; פז שילמה עד היום שכירות של מיליון שקל בחודש

חברת הדלק פז שבשליטת צדיק בינו השלימה באחרונה את רכישת תחנת הדלק פז הסיירים הנחשבת לאחת מהתחנות הגדולות והרווחיות בארץ. כך נודע ל"גלובס". על פי ההערכות במשק האנרגיה, העסקה נסגרה סביב מחיר של 70-80 מיליון שקל לתחנה.

פז, בניהולו של יונה פוגל, ניהלה בשנה האחרונה מו"מ לרכישת התחנה מידי הבעלים, משפחת ניב. תחנת הסיירים מושכרת מזה עשרות שנים לפז ועם השלמת העסקה היא אמורה לעבור לבעלותה המלאה של החברה.

כפי שפורסם ב"גלובס", בתחילה דרשו בעלי התחנה מחיר גבוה של למעלה מ-100 מיליון שקל, דבר שעיכב את המו"מ בין הצדדים. מקורות בחברות הדלק ציינו, כי המחיר בו נסגרה העסקה הוא עדיין גבוה בהתחשב במשבר הנוכחי במשק. גם דלק נדל"ן התעניינה ברכישת התחנה אולם פז נחשבה למועמדת המובילה לרכוש אותה.

משפחת ניב פועלת בענף הדלק מאז שנות ה-60, ובשנה שעברה החליטה למכור מספר תחנות שבבעלותה. את המו"מ למכירת התחנה ניהל דודי זיו מבעלי מסעדת קלואליס ברמת גן.

תחנת פז הסיירים נחשבת כאמור לאחת מהתחנות הרווחיות באזור המרכז, ומוכרת 2.5 מיליון ליטר תזקיקים בחודש. לפי ההערכות, פז שילמה לבעלי התחנה דמי שכירות של מיליון שקל בחודש, המשקפים תשואה 8%-10% נטו. האטרקטיביות של התחנה עשויה לגדול בחודשים הקרובים עם פתיחתו הצפויה של כביש 431 ממודיעין לראשל"צ.

היציאה של בעלי התחנות הפרטיות ממשק הדלק צוברת תאוצה בשנים האחרונות, זאת על רקע האסטרטגיה של כל חברות הדלק לרכוש את מלוא הבעלות בתחנות. לאחרונה גם דוד קלאוט הנחשב לאחד מסוכני הדלקים הגדולים בישראל, העמיד למכרז את התחנות והסוכנות שבבעלות חברת קלאוט אנרגיה שבשליטתו. בפז סירבו להתייחס. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של דודי זיו.