השר אטיאס דחה את קבלת ההחלטה בשאלת הארכת הזיכיון של ערוץ 10 לחודש מארס

בכך נענה שר התקשורת לבקשת מועצת הרשות השנייה ; החלטת אטיאס כפופה לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת

שר התקשורת אריאל אטיאס החליט להענות לבקשת מועצת הרשות השניה ולדחות את קבלת ההחלטה בשאלת הארכת הזיכיון של ערוץ 10, עד ליום ה-1 במארס הקרוב, קרי תוך שלושה חודשים. "החשיבות להגיע להסדר שיאפשר וודאות לכלל תעשיית השידורים והגופים הנלווים, בתקופת משבר כלכלי, מחייבת חשיבה יצירתית, בשים לב להחלטות שיתקבלו בקרוב ב"וועדת מרדכי" לבחינת שיטת ההסדרה ומעבר משיטת זיכיונות למשטר של רישיונות", אמר אטיאס היום.

החלטת אטיאס כפופה לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. כזכור, בהמשך להחלטת הממשלה הוקמה ועדה בינמשרדית מקצועית בראשות מנכ"ל משרד התקשורת מרדכי מרדכי , אשר בוחנת את שינוי שיטת ההסדרה של הטלוויזיה המסחרית בישראל. על הוועדה הוטל לבחון את משמעות והיתכנות שינוי שיטת ההסדרה בתחום שידורי הטלוויזיה המסחריים ממשטר של זיכיונות למשטר של רישיונות.

בתחילת השבוע פנתה הרשות השנייה אל אטיאס בבקשה לדחות את מועד החלטתה בעניין ערוץ 10 מתחילת דצמבר ועד מארס. בעקבות בקשה זו, כינס שר התקשורת התייעצות עם הגורמים המקצועיים במשרד התקשורת, ולאחריה, ביקש מהרשות השנייה מספר הבהרות בנוגע לכוונת ערוץ 10 וכן הרשות השנייה, לעמוד במחויבויותיהם. עם קבלת ההבהרות, החליט השר להתערב ולקבל החלטה בעניין.

ממשרד התקשורת נמסר היום, כי "כידוע, מזה זמן רב נתון ערוץ 10 בקשיים כלכליים, ואף לא עמד בהתחייבויותיו כזכיין הערוץ המסחרי השלישי (כפי שעולה מדוח תורג'מן). עתה, עם פרוץ המשבר הכלכלי העולמי והמשבר שנוצר בענף הטלוויזיה בישראל, ראה השר אטיאס חובה להתערב על מנת לנסות ולהגיע לפתרון בנושא".