3M תפטר 1,800 עובדים ברבעון הרביעי ותדרוש ממאות עובדיה לצאת לחופש כפוי

החברה העוסקת בייצור דבקים תעשייתיים ובניירות התזכורת "Post it", גם תדחה תשלומי בונוסים לעובדיה עבור השנה הבאה ותדרוש ממאות עובדיה לצאת לחופש ללא תשלום עד סוף השנה ; 3M מעסיקה 76 אלף עובדים ברחבי העולם

חברת 3M , החברה במועדון הדאו ג'ונס, והעוסקת בייצור דבקים תעשייתיים ובניירות התזכורת "Post it", מתכננת לקצץ 1,800 משרות בסניפיה ברחבי העולם במהלך הרבעון הרביעי של השנה, וכן תדרוש ממספר גדול של עובדיה לצאת לחופש ללא תשלום עד סוף השנה.

דובר החברה, ג'אקי ברי, אמרה אתמול שהכלכלה הרעועה מחייבת את הפיטורים. לגבי הסכומים שהפיטורים צפויים לחסוך, ברי לא מסרה הערכה. כן מסרה הדוברת, כי החברה מתכננת לדחות תשלומי בונוסים לעובדיה עבור השנה הבאה, שבד"כ משולמים באפריל.

החברה מעסיקה כ-76 אלף עובדים ברחבי העולם, כ-34 אלף מתוכם בארה"ב. נזכיר כי החברה כבר הודיעה על קיצוץ של 1,000 משרות ברבעון השלישי. הקיצוץ של 1,800 המשרות צפוי להתרחש בסניפים של החברה בארה"ב, מערב אירופה ובמדינות אחרות. ברי לא מסרה מאיזה מדינות בדיוק יפוטרו העובדים, אך מספר מאות מהם צפויים בארה"ב.

כאמור, לצד הפיטורים הרחבים, החברה תדחה תשלומי בונוסים בשנה הבאה. "זו לא במסגרת התוכנית המקורית ל-2009, והדבר נתון לשינוי באם תנאי השוק, והכלכלה יראו סימני התאוששות מעבר למצופה". אמרה ברי.

נזכיר כי 3M סיימה את הרבעון השלישי של 2008 עם גידול של 3.2% ברווחיה ל-991 מיליון דולר, או 1.41 דולר למניה, ועם עלייה של 6% במכירות ל-6.6 מיליארד דולר. החברה סיפקה תחזית לשנה כולה והיא צפתה רווח בטווח של 5.4-5.48 דולר למניה. בוול סטריט צפו רווח שנתי של 5.44 דולר למניה.