ליאו נואי וחברת F&C ירכשו את תיק הנכסים של חברת דונאי דאי האנגלית

חברת ניהול הנכסים ריט של המיליארדר היהודי הבריטי ליאו נואי, וחברת ניהול הנכסים F&C, איתה התמזגה ריט בחודש יולי, זכו בהליך המכירה של תיק הנכסים של חברת ניהול הקרנות הבינלאומית מאנגליה Dawnay Day הנמצאת בקשיים. שוויו של תיק הנכסים מוערך ב-600 מיליון ליש"ט (3.5 מיליארד שקל).

כזכור, זה מספר חודשים נמצאת חברת Dawnay Day תחת לחץ. בחודש יולי מינו המייסדים גיא נאגאר ופיטר קלימט את חברת רואי החשבון BDO Stoy Hayward כמנהלת מיוחדת לחברת Dawnay Day אינטרנשיונל, חברת השירותים הפיננסיים של החברה. המשמעות היא, שמרבית החברה נמצאת מאז בידי נושים.

במגעים לרכישת תיק הנכסים היתה מעורבת גם חברת הנדל"ן הבריטית טופלנד, שבבעלות הישראלי סול זכאי, כפי שפרסמנו בחודש יולי. לפי הערכות השוק, התכוון זכאי להשקיע עד מיליארד ליש"ט במימון העיסקה. בחודש אוגוסט הגיש גם איל הנדל"ן הישראלי יגאל אהובי הצעות לרכישת חלק מהנכסים של Dawnay Day. באותו החודש הגיש גם נואי את הצעתו, שהיתה מוערכת אז ב-300 מיליון ליש"ט בלבד, עבור חלק מתיק הנכסים.

בימים האחרונים החלו ריט ו-F&C בהכנות מול BDO לגבי רכישת 211 נכסים הממוקמים ברחבי בריטניה. נכסים אלה היו עד כה בניהולן של שלוש חברות בנות של Dawnay Day, שאף הן נקלעו לקשיים בחודש יולי.

קבוצת בריטיש ישראל, הנמצאת בשליטת נואי ונסחרת בבורסה של ת"א, מחזיקה ברשת קניוני ישראל שמונה 17 קניונים, בהם הגרנד קניון בחיפה, קניון השרון בנתניה, הקניון הגדול בפתח תקווה וקניון לב חדרה.