יחיאל חזן לביהמ"ש העליון: מבקש משפט חוזר עקב חשיפת ההצבעה הכפולה של בר-און

לפני כשבועיים פורסמו תצלומים בהם נראה רוני בר-און מצביע הצבעה כפולה במקום ח"כ ענבל גבריאלי ; לטענת חזן, על אותה עבירה בדיוק הוא הועמד לדין ושילם מחיר כבד - ולעומתו בר-און המשיך לטפס בסולם הפוליטיקה

חבר הכנסת לשעבר יחיאל חזן, מבקש מבית המשפט העליון להורות על קיום משפט חוזר בכתב האישום שבו הורשע בהצבעה כפולה בכנסת. כתב האישום ייחס לחזן עבירות של זיוף וכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים.

הבקשה הוגשה לאחר שבשבוע שעבר פנה חזן לראש אגף החקירות במשטרה, יוחנן דנינו, בבקשה לחקור את ח"כ יעקב ליצמן והשר רוני בר-און בעניין האמור. זאת, לאחר שלפני כשבועיים פורסמו בטלוויזיה ובעיתונות תצלומים שבהם נראה רוני בר-און מצביע הצבעה כפולה במקומה של ח"כ ענבל גבריאלי. לטענת חזן, על אותה עבירה בדיוק הוא הועמד לדין, ובעקבות כך שילם מחיר ציבורי כבד. לעומתו, רוני בר-און המשיך לטפס בסולם הפוליטיקה, וכיום הוא שר האוצר.

העתירה לבית המשפט העליון מפרטת את הדברים שאמר רוני בר-און, לפיהם הוא לא הצביעה במקומה של ח"כ ענבל גבריאלי, ולפיהם גבריאלי אמרה בעדותה בבית המשפט כי כלל איננה יודעת באיזו הצבעה מדובר.

עוד מציינת העתירה, כי בחקירתו בבית המשפט העיד ח"כ ליצמן כי הוא לא זוכר להגיד בדיוק מי הצביע הצבעה כפולה. לטענת יחיאל חזן, גם לו וגם לב-ראון יש מבנה פנים שיש בהם קווי דמיון (פנים עגולות וקרחים מקדימה), "ולאור העובדה כי ליצמן (אשר נזקק למשקפיים) ראה את בר-און ולאור הלחץ שהיה נתון בו - ייתכן שטעה וטען כי מדובר בחזן. לדברי חזן, למרות פנייתו למשטרה - עד כה לא חלה כל התקדמות בחקירה ולא נפתחה חקירה משפטית.

בשבוע שעבר פנה עו"ד שי חזן, אשר חן, ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בה הוא מבקש לפתוח בחקירה נגד שר האוצר, רוני בר-און, עוד קודם לבחירות. גם כאן נטען כי לא נפתחה חקירה. לטענתו, בר-און - אשר הודה בפה מלא בביצוע העבירה - יצא חוטא ונשכר.