לקראת ההצבעה הממוחשבת מחר - בליכוד נערכים ומקווים: "לנו זה לא יקרה"

לנוכח כישלון מערכת ההצבעה הממוחשבת בפריימריז של מפלגת העבודה, נערכים בליכוד ביממה האחרונה ניסיונות למניעת תקלות בזמן אמת ; בליכוד הוכנו ליתר ביטחון גם חלופות שיאפשרו מעבר להצבעה ידנית

לנוכח כישלון מערכת ההצבעה הממוחשבת שהופעלה בפריימריז של מפלגת העבודה, נערכים בליכוד ביממה האחרונה ניסיונות למניעת תקלות בזמן אמת בעת ההצבעה מחר (ב') בפריימריז לרשימת הליכוד לכנסת ה-18. העבודה אמנם שכרה את שירותיה של חברת מחשוב אחרת (טלדור) אולם בליכוד (שם משתמשים במערכות חברת מלם-תים) לא לוקחים סיכון והחל מהבוקר מבצע מנכ"ל המפלגה, גדי אריאלי, פיילוטים לבדיקת מערכות מסכי המגע. עד כה לא נרשמו תקלות.

"אני מפחד לומר שלנו זה לא יקרה, אבל מביע תקווה עמוקה שכך יהיה הדבר", אמר היום אריאלי ל"גלובס". "אני מאמין שנעמוד במשימה בגבורה, אבל ליתר ביטחון אני מחזיק בכיס השמאלי כרטיס טיסה לאוסטרליה", הוסיף אריאלי.

על אך שבימים האחרונים הורחב הפס הרחב מ-4 מגה בייט ל-8 מגה בייט ונעשו אינספור ניסיונות, אריאלי מספר כי בליכוד הוכנו ליתר ביטחון גם חלופות שיאפשרו מעבר להצבעה ידנית. בנוסף, נתנה חברת המחשוב מלם-תים ערבות ביצוע לליכוד בסכום של מיליוני שקלים.

מחר בבוקר יפתחו 91 אתרי הצבעה שבהם יוצבו כ-400 מסכי מחשב. בכניסה לכל אתר תוצב מערכת הדגמה על מנת למנוע אי הבנות בזמן ההצבעה. עם זאת, בכל עמדת מחשב הותקן טיימר שיצפצף ברגע שמצביע ישהה מאחורי הפרגוד למעלה משלוש דקות. במקרה כזה יורשה יו"ר הקלפי להיכנס אל מעבר לפרגוד ולעזור למתקשים בתפעול המערכת הממוחשבת.

בליכוד הביעו היום חשש כי ניתן יהיה להתערב בנתוני ההצבעה בזמן אמת ולקבל פרטים על אופן ההצבעה, אולם לדברי אריאלי, קבצי ההצבעה מוצפנים כל שלא ניתן לעשות שימוש כלשהוא בנתונים.

מחר, לאורך כל היום, יפתח הליכוד חמ"ל בביתן 10 בגני התערוכה בתל אביב. אחר שתסתיים ההצבעה, תרוכז ספירת הקולות ויערך שיכלול השמות כך שיאפשר את השיבוץ לפי מבנה רשימת הליכוד לכנסת ה-18 וסמוך לשעה חצות וחצי אמורות להתברר התוצאות.