חברת יהלומים תובעת 27.5 מיליון שקל מנטלי אברמוביץ

יהלומי אל.די.זי תובעת את נטלי אברמוביץ, בתו של היהלומן אריה ריגר ובעלת 5% מחברת חנן אברמוביץ יהלומים, בטענה כי הזמינה סחורה למרות שידעה שחברת חנן מצויה בקשיים ושלא יהיה כיסוי לצ'קים שהיא מוסרת

חברת יהלומי אל.די.זי, שבשליטת זלמן יליזרוב, תובעת בבית במשפט המחוזי בתל-אביב כ-27.5 מיליון שקל מנטלי אברמוביץ, בתו של היהלומן אריה ריגר, ובעלת 5% מחברת חנן אברמוביץ יהלומים, שבשליטת בעלה חנן. זאת, בטענה כי הזמינה סחורה למרות שידעה שחברת חנן מצויה בקשיים ושלא יהיה כיסוי לצ'קים שהיא מוסרת.

אל.די.זי הגישה את התביעה במקור לפני כחודש נגד חברת חנן והזוג אברמוביץ, למוסד לבוררויות של הבורסה ליהלומים, כנדרש בתקנון הבורסה. ואולם נטלי נמחקה מהתביעה, משום שנקבע כי אינה צד לבוררות. כן עיקלה אל.די.זי את נכסי הזוג אברמוביץ במשרדי החברה ברמת-גן ובביתם בהרצליה-פיתוח.

באמצעות עוה"ד שמואל שוב ומוטי קניאל טוענת אל.די.זי כי נטלי אברמוביץ "פעלה בחוסר תום-לב מובהק, הונתה, רימתה והציגה בפניה מצגי-שווא - כל זאת בעת שידעה כי החברה שבבעלותה שרויה בקשיים כלכליים כבדים ולא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה".

אם לא די בכך, נטען, היא "המשיכה לשדר 'עסקים כרגיל', גבתה מהתובעת צ'קים, המשיכה לרכוש ממנה סחורה, ואך יזמה רכישת סטוק יהלומים משותף יחד עימה - כל זאת בעת שידעה על מצבה הקשה של החברה. בין הפעולות שביצעה, אף מסרה הנתבעת לתובעת שיקים, בחתימתה האישית, בעת שהיה ברור לה כי לצ'קים אלה אין כיסוי".

אל.די.זי מבקשת מבית המשפט להרים את מסך ההתאגדות של חברת חנן, ולחייב את נטלי אברמוביץ באופן אישי בחובות החברה, משום ש"זהו המקרה הקלאסי בו חלה עליה חבות אישית כמנהלת, כבעלת מניות וכרוח החיה בחברה".

היא מציינת כי יחסי העבודה והאמון בין יליזרוב לבין הזוג אברמוביץ הושתתו, בין היתר, על כך שבני-הזוג "התהדרו ביכולתם הכספית הגבוהה, ברמת החיים הגבוהה בה הם חיו וב'גב הכלכלי' של אביה של נטלי, שאף הוא יהלומן ותיק ומכובד בבורסת היהלומים".

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2270/08).